تهران ۲۰.۴° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱

افزایش تدابیر امنیتی در اسپانیا در پی شناسایی چند بمب پستی

این مرکز ماهواره‌ای با جمع آوری داده از دستگاه‌های اطلاعاتی فضایی از سیاست خارجی و امنیتی مشترک اتحادیه اروپا حمایت می‌کند.
کد خبر: ۵۲۰۳۲

افزایش تدابیر امنیتی در اسپانیا در پی شناسایی چند بمب پستی

به نقل از ایرنا؛ پس از انفجار روز گذشته در سفارت اوکراین در اسپانیا و کشف چندین بمب‌ پستی مشابه دیگر، وزارت کشور اسپانیا از افزایش تدابیر امنیتی در ساختمان‌های عمومی و دیپلماتیک خبر داد.

 این وزارتخانه افزود: پاکتی حاوی "مواد محترقه" به «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا در تاریخ ۲۴ نوامبر ارسال که توسط تیم امنیتی وی خنثی شده بود.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، این دستگاه مشابه بسته‌هایی است که بعدتر توسط سفارت اوکراین و یک شرکت تسلیحاتی اسپانیایی در روز چهارشنبه دریافت شد.

وزارت کشور اسپانیا همچنین از رهگیری یک دستگاه انفجاری دیگر در ساعات اولیه صبح پنجشنبه در پایگاه نیروی هوایی «تورخون د آردوز» (Torrejon de Ardoz) اسپانیا خبر داد.

بر این اساس، نخستین بمب پستی روز چهارشنبه توسط یک افسر امنیتی در سفارت اوکراین دریافت و منفجر شد که جراحات جزئی به این فرد وارد کرد.

«اولگ نیکولنکو» سخنگوی وزارت خارجه اوکراین گفته است که حال عمومی این کارمند مساعد است و جانش در خطر نیست.

«سرهی پوگورلتسف» سفیر اوکراین در مادرید در این رابطه توضیح داد: این افسر سفارت به دلیل مشکوک بودن بسته پستی تصمیم گرفت آن را دور از سایرین باز کند. او پس از بازکردن جعبه صدای کلیک شنیده و بسته را به طرفی پرتاب کرده است.

در همین رابطه، پلیس اسپانیا اعلام کرد بسته دوم چهارشنبه شب در دفتر مرکزی شرکت اسلحه سازی اسپانیایی Instalaza در شهر ساراگوزا در شمال شرق اسپانیا تایید شد.

بر اساس این گزارش، این شرکت موشک اندازهای سی۹۰ ارسالی به اوکراین را تولید می‌کند.

همچنین وزارت دفاع اسپانیا اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور سومین وسیله انفجاری مشکوک را در پاکتی که به یک مرکز ماهواره‌ای اتحادیه اروپا در پایگاه نیروی هوایی در تورخون د آردوز در خارج از مادرید پست شده بود، کشف کرده‌اند.

این مرکز ماهواره‌ای با جمع آوری داده از دستگاه‌های اطلاعاتی فضایی از سیاست خارجی و امنیتی مشترک اتحادیه اروپا حمایت می‌کند.

در این میان،‌ روزنامه اسپانیایی ال موندو نیز گزارش داد که یک دستگاه دیگر به وزارت دفاع اسپانیا در مادرید ارسال شده است. این موضوع هنوز توسط مقامات این کشور تایید نشده است.

دادگاه عالی اسپانیا تحقیقات درباره این حملات آغاز کرده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز