تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴

امام جمعه تبریز: تضعیف قدرت ملی هدف حداقلی آشوب گران است

در راستای رسیدن به حکومت و دولت اسلامی نیازمند توجه به بیانیه گام دوم انقلاب هستیم که در آن وظایف تک تک آحاد مشخص شده است.
کد خبر: ۵۲۰۳۶

امام جمعه تبریز: تضعیف قدرت ملی هدف حداقلی آشوب گران است

به نقل از ایرنا؛ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تضعیف و وارد آوردن خسارت به مولفه قدرت ملی، هدف حداقلی دشمنان نظام و آشوب طلبان و آشوب گران است.

حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم روز پنجشنبه در نشست مجمع بسیج آذربایجان شرقی، اتکا به تفکر و فرهنگ بسیج را ضامن عبور کشور از شرایط سخت دانست و افزود: وقایع اخیر کشور نشان داد که دشمنی آشوب گران با مولفه های قدرت نظام بوده و آنان درصدد براندازی نظام، تجزبه ایران و در حالت حداقلی درصدد خسارت زدن برای تضعیف مولفه قدرت هستند.

وی نقش بسیج در مقابله با آشوب و اغتشاشات را بی بدیل خواند و اظهار داشت: بسیجیان با بصیرت خود نه تنها اسیر جنگ شناختی دشمن نشدند، بلکه عمار وار در حال روشنگری و بصیرت زایی هستند و به رغم همه هجمه ها، بسیجیان شجاعانه و مظلومانه سینه سپر کرده و سپر بلای کشور شده اند.

آل هاشم اضافه کرد: در شرایطی که جبهه کفر برای تضعیف اسلام و انقلاب با تمام قوا به میدان آمده است، بسیج ثابت کرد که پاسدار حقیقی نظام برای جلوگیری از اقدامات شوم دشمن است.

وی با بیان اینکه تکیه به فرهنگ بسیجی همچون سال های گذشته و دوران دفاع مقدس می تواند ضامن عبور از شرایط کنونی تحریم و تحریف باشد، ادامه داد: تجربه های موفق بسیج در عرصه های مختلف مانند دفاع مقدس، سازندگی و عمران، بالندگی آن را نشان می دهد.

وی ادامه داد: توانایی و ماموریت های بسیج به مثابه نیروی درون زای انقلاب به فراخور زمان و مقتضیات روز بازسازی شده است و این نهاد در عرصه سخت، نیمه سخت، نرم و راهبردی در پیش روندگی و پیش برندگی نظام نقش آفرین بوده است.

آل هاشم نقش بسیج در پیش برندگی نظام را فراموش نشدنی خواند و با اشاره به اینکه اکنون انقلاب اسلامی در یک نبرد ترکیبی درگیر جبهه دشمنان است که راهبرد آن جلوگیری از ایران قوی است، هدف جنگ شناختی دشمن را امید مردم را به یاس تبدیل کردن، دانست.

وی ولایت محوری، خودساختگی، ایثار و مقاومت، آگاهی و بصیرت، زمان شناسی و موقعیت شناسی، پیش رونده و پیش برنده بودن، پاسدار هویت اسلامی، امیدوار و امیدآفرین بودن و تکلیف گرایی را از ویژگی های مهم بسیجیان برشمرد.

آل هاشم، ایجاد و تقویت مکتب بازدارندگی، الهام بخشی و صدور انقلاب، پشتوانه برای دولت ها، خلق سرمایه اجتماعی برای نظام، نگاه به درون برای حل مشکلات، شناخت دشمن و خنثی سازی تهدیدات، ورود اقناعی و منطقی در جهاد تبیین و مقابله با جنگ شناختی و ادراکی را از نقش های ویژه بسیج در تقویت مولفه های قدرت نظام نام برد.

به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه عاشورا نیز در این مجمع ، وحدت و انسجام مردم را مایه پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان و اضافه کرد: از همان آغازین روزهای انقلاب اسلامی شاهد مقابله استکبار با نظام هستیم، اما با وجود حجم سنگین دشمنی ها و تحریم ها، شاهد پیشرفت نظام و کشور هستیم.

سردار اصغر عباسقلی زاده اضافه کرد: در طول ۴۴ سال از عمر انقلاب یک روز بدون دشمنی نبودیم اما با این وجود پیشرفت های خیره کننده ای داشته ایم و آن را مدیون رهبری و حضور مردم در صحنه به خصوص بسیجیان در اقشار و عرصه های مختلف هستیم.

وی به تحقق دولت اسلامی اشاره و بیان کرد: در راستای رسیدن به حکومت و دولت اسلامی نیازمند توجه به بیانیه گام دوم انقلاب هستیم که در آن وظایف تک تک آحاد مشخص شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز