تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

در اغتشاشات تجزیه‌طلبان سرمایه‌گذاری روی گسل قومیتی و مذهبی ایران کردند

جام جهانی فوتبال نشان داد که مردم ایران در شادی و غم در کنار هم هستند و این موضوع دشمنان را عصبانی کرده است
کد خبر: ۵۲۰۳۸

در اغتشاشات تجزیه‌طلبان سرمایه‌گذاری روی گسل قومیتی و مذهبی ایران کردند

به نقل از ایسنا؛ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در اغتشاشات تجزیه‌طلبان سرمایه‌گذاری و تلاش روی گسل قومیتی و مذهبی ایران کردند گفت: کشورهای خارجی و دشمنان و رقبای ایران به چند دلیل نمی‌توانند ایران را تجزیه کنند زیرا ایران کشوری بزرگ و دارای قدرت منطقه‌ای است لذا کشوری که خودش تولید قدرت می‌کند را نمی‌توان تجزیه کرد و زیست هزار ساله مردم این جامعه در کنار هم این موضوع را نشان داده است که این کشور قابل تجزیه نیست.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در نشست ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، با گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و فرزندان شهید امام (ره) و تبریک ایام ولادت حضرت زینب (س) به عنوان اسوه صبر و مجاهدت و بصیرت اظهارداشت: حضرت زینب (س) در زمان کربلا وظیفه جهاد تبیین را به عهده گرفت و خط صحیح را تشخیص داد و نقش‌آفرینی تاریخی کرد برای همین خط پررنگ اهل بیت (ع) باقی ماند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان تنها یک استان نیست و کانون تمدن ساز است، خاطرنشان کرد: اگر به تاریخ سترگ این خطه از سرزمین توجه کنیم این استان هم در ساخت ایران قدیم از زمان سلسله پیشدادیان نقش‌آفرینی کرده است و کانون تمدن ساز بوده است و هم مفهوم ایران جدید را دارد. این استان پس از اسلام آغازگر ساخت ایران جدید توسط صفاریان بوده است و بعد توسعه پیدا کرده است.

وی افزود: گلزارهای مطهر شهدا باید به حرم و میعادگاه اهل فضل تبدیل شود.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه برخی به دنبال سو استفاده از اتفاقات کشور هستند، تصریح کرد: جام جهانی فوتبال نشان داد که مردم ایران در شادی و غم در کنار هم هستند و این موضوع دشمنان را عصبانی کرده است. دولت‌های مرکزی در گذشته وظیفه خود را در مورد استان سیستان و بلوچستان به درستی انجام ندادند امیدوارم دولت سیزدهم که توجه جدی به استان سیستان و بلوچستان و استان خوزستان دارند، بتواند به در این زمینه نتیجه برسند. مسئولان باید وظیفه خود را انجام دهند. سهم دولت در توسعه 16 درصد است و برای توسعه بیشتر باید بخش خصوصی وارد عمل شود اما باید فرصت سرمایه‌گذاری ایجاد شود و زیرساخت‌ها از جمله فراهم شدن انرژی برای توسعه تحقق پیدا کنند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های زیادی از جمله سواحل، معادن و ترانزیت را دارد، گفت: رسیدگی به خانواده ایثارگران امری عمومی و همگانی است. همه بخش‌ها اعم از دولتی و غیردولتی مدیون به ایثارگران هستند و باید ادای دین کنند. همان طور که بدون آب نمی‌توان زندگی کرد بدون امنیت نمی‌توان زندگی کرد و امنیت کشور را مدیون شهدا هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد وضعیت مسکن ایثارگران استان سیستان و بلوچستان گفت:800 نفر از ایثارگران در اولویت مسکن هستند و این ایثارگران هیچ خدمتی را در زمینه مسکن اعم از زمین یا وام دریافت نکرده‌اند. برای ایثارگرانی که حاضر به دریافت وام نیستند هم باید کار دیگری انجام داد. برای تأمین مسکن هزار و 73 نفر از ایثارگران استان تنها مسکن 193 ایثارگر تأمین شده است که نشان می‌دهد در این زمینه هنوز عقب هستیم.

وی افزود: طبق مصوبه دولت 5 درصد مسکن جهش ملی به ایثارگران تعلق دارد. برای ایثارگران بالای جانبازی 25 درصد تسهیلات مسکن در نظر گرفته شده است اما برای جانبازان زیر 25 درصد و فرزندان جانبازان و والدین شهدا می‌توان از طرح جهش مسکن بهره برد زیرا طبق قانون نمی‌توانیم به آن‌ها مسکن بدهیم ولی باید خدمات مسکن دریافت کنند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به طراحی مدلی برای واگذاری مسکن به ایثارگران در استان البرز گفت: طبق این طرح دو قطعه زمین به بنیاد واگذار شد که قرار است در یکی هزار و 156 مسکن و یکی دیگر 500 مسکن احداث شود. در این طرح پیمانکاری قدرتمند آورده اولیه ساخت مسکن را تهیه می‌کند و ما وام‌ها بدون نام دریافت کردیم تا زمانی که پروژه 90 درصد پیشرفت کرد از ایثارگران می‌خواهیم آورده خود را برای دریافت مسکن ارائه کنند و از معسرین نیز آورده کمتری دریافت می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در استان سیستان و بلوچستان 348 گلزار و 2 هزار و 140 مزار شهید وجود دارد، گفت: از گلزارهای استان سیستان و بلوچستان تاکنون 26 گلزار ساماندهی نشده است و در مصوبه سفر رئیس جمهور برای توسعه و ساماندهی گلزارها اعتبار در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز