تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی :

ذخیره سازی گندم انجام گرفته است/مردم مشکل نان نخواهند داشت

با توجه به اجرای سیاست‌های حمایتی از کشاورزان از جمله افزایش نرخ خرید تضمینی، در تولید محصول مهمی مانند گندم در مسیر خودکفایی گام برمی‌داریم.
کد خبر: ۵۲۱۴۶

ذخیره سازی گندم انجام گرفته است/مردم مشکل نان نخواهند داشت

به نقل ازایسنا: به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)، سید سعید راد از رشد حدود ۲۵ درصدی تولید گندم خبر داد و افزود: تولید گندم کشور در سال گذشته زراعی به بیش از ۱۰ میلیون تن رسید که ۷ میلیون و ۱۶۰ هزار تن آن توسط این شرکت در قالب خرید تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

وی با اشاره به اینکه بحران امنیت غذایی ناشی از خشکسالی و تحولات جهانی، لزوم تأمین کالاهای اساسی مانند گندم را از مبادی بین‌المللی دو چندان کرده، اظهار کرد: با واردات حدود ۴ میلیون تن گندم در ۸ ماهه امسال، انبارها و سیلوهای کشور مملو از گندم است تا هیچ‌گونه نگرانی بابت نان مصرفی مردم نداشته باشیم.

راد با بیان اینکه ذخایر گندم کشور با حدود ۲ میلیون تن افزایش، از رشد حدود ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار است، تصریح کرد: با حداکثر ظرفیت ممکن، نسبت به ذخیره‌سازی گندم به عنوان مهم‌ترین محصول سفره خانوارهای ایرانی، در انبارها و سیلوهای کشور اقدام شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از تأمین امنیت پایدار غذایی به‌ عنوان رسالت ملی و مأموریت ذاتی این مجموعه نام برد و خاطرنشان کرد: چشم‌اندازی که به منظور تحقق این مهم ترسیم کرده‌ایم، مسیری است که مقصد آن به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی به ویژه محصول ارزشمند گندم منتهی می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز