تهران ۱۲.۹۹° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵

دیدار مکرون با ایلان ماسک

مکرون در جریان این سفر به خبرنگاران گفت: "این سفر رسمی ما را قادر می‌سازد تا فرانسه و همچنین اروپا را در قلب دستور کار آمریکا قرار دهیم. این چیز خوبی است.
کد خبر: ۵۲۱۵۳

سفر تاریخی مکرون به آمریکا و دیدار با ایلان ماسک

 به نقل از ایسنا، امانوئل ماکرون با سفر به ایالت لوئیزیانای آمریکا که پیوند تاریخی با فرانسوی ها دارد، تبدیل به اولین رئیس جمهور فرانسه شد که از سال ۱۹۷۶ تا کنون به آنجا سفر می‌کند.

 امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در حالی روز جمعه وارد ایالت لوئیزیانای آمریکا شد که این ایالت دارای پیوندهای تاریخی با کشورش است و یکی از اهداف مکرون از این سفر تاکید بر روابط دیرینه فرهنگی دو طرف و گفتگو بر سر سیاستگذاری در حوزه انرژی و تغییرات آب و هوایی بوده است.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در جریان سفرش به شهر نیو اورلئان با رهبران سیاسی این ایالت دیدار کرد، در محله تاریخی فرانسوی در قلب شهر نیواورلئان قدم زد، ایستاده و با رهگذران صحبت کرده و با آنها دست داد.

او در ادامه تماشاگر اجرای یک گروه موسیقی خیابانی نیز شد و برای آنها دست زد.

این اولین سفر یک رئیس جمهور فرانسه به لوئیزیانا از زمان سفر والری ژیسکار دستن، رئیس جمهور اسبق فرانسه به شهرهای لافایت و نیواورلئان در سال ۱۹۷۶ است. غیر از مکرون و ژیسکار دستن، شارل دو گل نیز در سال ۱۹۶۰ به ایالت لوئیزیانا سفر کرد.

مسیر سفر مکرون در نیواورلئان از محل میدان جکسون آغاز شد. لاتویا کانترل، شهردار نیواورلئان، مکرون را در موزه موسوم به "مجموعه تاریخی نیواورلئان" همراهی کرد؛ رئیس‌جمهور فرانسه در آنجا با جان بل ادواردز فرماندار این ایالت بر سر تأثیرات تغییرات آب و هوایی گفتگو کرد. رئیس جمهور فرانسه همچنین با نمایندگان چند شرکت فعال در حوزه انرژی دیدار کرد.

نام ایالت لوئیزیانای آمریکا بر گرفته ازنام لویی چهاردهم، پادشاه قرن هفدهم فرانسه معروف به پادشاه خورشید است؛ کسی که از سال ۱۶۴۳ به مدت ۷۲ سال بر فرانسه حکومت کرد.. نیواورلئان شهری است که در آن معامله موسوم به خرید لوئیزیانا نهایی شد. بر اساس این معامله در سال ۱۸۰۳ قلمروی لوئیزیانا که بخش بزرگی از مرکز آمریکای امروزی را تشکیل می‌دهد، از فرانسه به ایالات متحده آمریکا منتقل شد.

مکرون در جریان این سفر به خبرنگاران گفت: "این سفر رسمی ما را قادر می‌سازد تا فرانسه و همچنین اروپا را در قلب دستور کار آمریکا قرار دهیم. این چیز خوبی است.

رئیس جمهور فرانسه همچنین گفت با ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی مالک شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس که چندی پیش توئیتر را خرید دیدار کرده و با او "صحبت صادقانه و صریح" درباره توئیتر داشت. چند روز پیش یک مقام ارشد اتحادیه اروپا به ایلان ماسک هشدار داده بود که شرکت توئیتر باید اقدامات در راستای محافظت از کاربران در قبال محتواهای زیانبار را تشدید کند.

مکرون گفت که در دیدار با ایلان ماسک با او در خصوص موضوع تولید خودروهای برقی و مسائل دیگر نیز صحبت کرده است.

مکرون در توئیتر نوشت: در راستای بلندپروازی ما برای کاهش انتشار کربن و صنعتی سازی مجدد فرانسه و اروپا، ما با ایلان ماسک در خصوص آینده پروژه های صنعتی سبز نظیر تولید خودروهای الکتریکی و باتری ها تبادل نظر کردیم.

رئیس جمهور فرانسه همچنین اظهار کرد، با ایلان ماسک "گفتگویی صادقانه و صریح" داشته است و افزود که فرانسه با توییتر در راستای ارتقای حمایت از کودکان در فضای آنلاین همکاری خواهد کرد.

مکرون خاطر نشان کرد: "ایلان ماسک امروز خطاب به من این مساله را تایید کرد. بیایید از فرزندان خود در فضای مجازی بهتر محافظت کنیم!"

مکرون اضافه کرد، توییتر باید تلاش کند به قوانین اروپایی در حوزه "سیاست‌های شفاف مربوط به کاربران، تقویت قابل توجه تعدیل محتوا و حفاظت از آزادی بیان" پایبند بماند.

اریک مامر، سخنگوی کمیسیون اروپا روز جمعه گفت که اتحادیه اروپا به رغم گزارش‌ها مبنی بر نارضایتی مقامات این اتحادیه از قوانین تعدیل محتوای این شبکه اجتماعی که از سوی ایلان ماسک مالک جدید توئیتر ارائه شده است، به استفاده از توییتر ادامه خواهد داد.

دیدار مکرون با ایلان ماسک

دیدار مکرون با ایلان ماسک

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : مکرون ایلان ماسک
ارسال نظر

آخرین اخبار روز