تهران ۱۵.۹۹° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰

تمدید مجدد مهلت ثبت‌نام آزمون دکتری تا فردا (دوشنبه )

داوطلبان از ۸ تا ۱۰ اسفند ماه می‌توانند نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام‌کنند. محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان انتخابی مندرج در بند ۴۰ تقاضانامه تعیین می‌شود.
کد خبر: ۵۲۲۰۶

تمدید مجدد مهلت ثبت‌نام آزمون دکتری تا فردا (دوشنبه )

 به نقل از ایسنا،  مهلت مجدد ثبت‌نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ از امروز یکشنبه ۱۳ آذر آغاز می‌شود و تا فردا دوشنبه ادامه دارد.

ثبت‌نام آزمون ورودی دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۲ برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، مشترک و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از روز یکشنبه ۲۲ آبان آغاز شد و تا روز یکشنبه ۲۹ آبان ماه ادامه‌داشت.اما مهلت ۸ روزه ثبت‌نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ با توجه به تصمیم سازمان سنجش آموزش کشور تا پایان روز پنجشنبه ۳ آذرماه تمدید شد و روز پنجشنبه دهم آذر ماه نیز اعلام شد طی روزهای ۱۳ و ۱۴ آذرماه مهلت مجددی برای ثبت‌نام در نظر گرفته شده است.

داوطلبان آزمون دکتری لازم است که ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را مطالعه‌کنند و در صورت واجد شرایط بودن، نسبت به پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون اقدام کنند. همچنین پس از تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام، شماره پرونده ۶ رقمی و کد پیگیری ۱۶ رقمی دریافت می‌کنند که باید در حفظ و نگهداری این اطلاعات محرمانه دقت کنند و حتماً یک نسخه پرینت از تقاضانامه ثبت نام تهیه کرده و نزد خود نگهداری‌کنند. دریافت نکردن کد ۱۶ رقمی به معنای کامل نشدن مراحل ثبت‌نام است.

داوطلبان از ۸ تا ۱۰ اسفند ماه می‌توانند نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام‌کنند. محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان انتخابی مندرج در بند ۴۰ تقاضانامه تعیین می‌شود.

سازمان سنجش آموزش کشور پیش از این نیز، در ارتباط با این آزمون اطلاعیه‌ای منتشر کرد که در بخشی از آن آمده است: سنجش و پذیرش در تمام دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پردیس‌­های خودگردان، پیام نور، مؤسسات غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس این قوانین و آیین‌نامه اجرایی و مصوبات مرتبط شورا انجام می‌شود.

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، سنجش و پذیرش برای ورود به مقطع دکتری ناپیوسته آموزشی-پژوهشی بر اساس معیارهای آزمون متمرکز (۵۰ درصد)، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد)، مصاحبه علمی و سنجش عملی (۳۰ درصد) انجام می‌شود.

همچنین سنجش و پذیرش برای مقطع دکتری ناپیوسته پژوهش - محور بر اساس معیارهای آزمون­ متمرکز (۳۰ درصد)، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد)، مصاحبه علمی و بخش عملی (۳۰ درصد)، تهیه طرح­واره (۲۰ درصد) است.

به گزارش ایسنا، پذیرش دانشجو در مرحله اول از سوی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود و امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی نیز توسط دانشگاه‌­ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو داده می‌شود. بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمرکز دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۲ شامل آزمون زبان، آزمون استعداد تحصیلی و آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : آزمون دکتری
ارسال نظر

آخرین اخبار روز