تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
عضو کمیسیون برنامه و بوجه:

مخالفت مجلس با هر گونه افزایش قیمت به ویژه گازوئیل و گاز شهری

درخصوص گرانی در این مقطع زمانی تا الان خبری به صورت رسمی اعلام نشده و مسئولان هم این مساله را تکذیب می‌کنند.
کد خبر: ۵۲۳۲۳

مخالفت مجلس با هر گونه افزایش قیمت به ویژه گازوئیل و گاز شهری

 به نقل از ایلنا؛ عضو کمیسیون برنامه و بوجه مجلس گفت: با توجه به اینکه نمایندگان در میان مردم حضور دارند و همچنین با جامعه حمل‌ونقل کشور اعم از رانندگان کامیون و همینطور صنایعی که از گازوئیل به عنوان سوخت اصلی استفاده می‌کنند و صنایعی که مصرف گاز دارند، در ارتباط هستیم با مشکلات این حوزه آشنایی داریم و مطلع هستیم که هرگونه افزایش قیمت در ایم حوزه چه مشکلاتی در پی دارد و قطعا مجلس با هر گونه افزایش قیمت به ویژه در این دو محصول مخالف است.

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایلنا، در رابطه با برخی شائبه‌ها پیرامون گرانی گازشهری و گازوئیل و اینکه آیا احتمال گرانی در این مقطع از سال وجود دارد؟، گفت: بنده هم این مساله را در حد همین شنیده‌ها و شائبه‌ها شنیده‌ام که در مقابل، مقامات وزارت نفت همواره این مساله را تکذیب می‌کنند، اما قاعدتا ما در مجلس این مساله را رصد می‌کنیم و برای ما به عنوان نمایندگان مردم این موضوع در این مقطع از سال حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نمایندگان در میان مردم حضور دارند و همچنین با جامعه حمل‌ونقل کشور اعم از رانندگان کامیون و همینطور صنایعی که از گازوئیل به عنوان سوخت اصلی استفاده می‌کنند و صنایعی که مصرف گاز دارند، در ارتباط هستیم با مشکلات این حوزه آشنایی داریم و مطلع هستیم که هرگونه افزایش قیمت در این حوزه چه مشکلاتی در پی دارد و قطعا مجلس با هر گونه افزایش قیمت به ویژه در این دو محصول مخالف است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: اما طبیعتا با توجه به اینکه تا این لحظه مساله گرانی به صورت جدی مطرح نشده است، باید منتظر بمانیم و ببینیم در بودجه سال آینده، دولت قیمت قطعی فروش بنزین، گازوئیل و گاز را چه مبلغی پیش‌بینی خواهد کرد و روی آن جمع‌بندی و تصمیم‌گیری کنیم.

وی تاکید گرد: اما درخصوص گرانی در این مقطع زمانی تا الان خبری به صورت رسمی اعلام نشده و مسئولان هم این مساله را تکذیب می‌کنند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس در رابطه با افزایش بهای گاز واحد‌های تولیدی و صنعتی طی سال‌های اخیر و اینکه چه حمایتی در ازای این افزایش چند برابری صورت می‌گیرد؟، عنوان کرد: هیچ حمایتی در قبال واحد‌های صنعتی و تولیدی صورت نمی‌گیرد، ببینید الان در بحث گاز برای مثال مجتمع فولاد خراسان را داریم که در حوزه انتخابیه بنده است، براساس توافقات انجام شده یکی از تعهدات شرکت ملی گاز این است که ۹ ماه از سال باید به این مجتمع گاز به عنوان سوخت اصلی تحویل دهد، اما عملا شاید در سال به زور ۳ ماه این کار را انجام می‌دهد. یعنی شرکت گاز به توافقات فی مابین با حوزه‌های صنعتی هم پایبند نیست چه برسد که بخواهند فراتر از توافق، اقدام خاصی انجام دهند.

وی ادامه داد: اما در هر صورت بحث ما در راستای حمایت از تولید و جهش تولید این است که در هر حوزه‌ای به صورت یکسان نه اینکه رانتی باشد و یک بخش را ببینیم و یک بخش را نه، می‌توانیم کمک کنیم که مثلا نرخ تمام شده بهای گاز برای کل صنایع کاهش پیدا کند؛ درابن صورت عملکرد هم قطعا مطلوب خواهد بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز