تهران ۱۰.۶۷° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۱۰.۹۹°
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳

حواشی و تشنج در شورای شهر تهران

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر با انتقاد از رویه شورای چهارم مبنی بر تذکرات خارج از دستور پیاپی اعضا، از رئیس شورای شهر خواست یا تذکرات برای همیشه جمع شود و یا اینکه سامان یابد.
کد خبر: ۵۲۴۵
حکیمی‌پور: تذکرات خارج از دستور ساماندهی یا برای همیشه جمع شوداخبار معاصر: احمد حکیمی‌پور در جریان دویستمین جلسه علنی شورای شهر تهران و به دنبال حواشی ایجاد شده برای دادن وقت تذکر به محمد سالاری که دقایقی صحن شورای به تشنج کشاند، گفت: بنابر آئین‌نامه اعضای شورای شهر باید اعتراضات خود را به هر یک اقدامات شهرداری در وهله نخست از طریق رئیس شورای شهر به صورت روشن به آنها اعلام کنند.

وی با بیان اینکه تعداد تذکرات خارج از دستور در شورای چهارم بسیار زیاد شده و عده‌ای مدام برای نقطه‌نظرات خود از هیئت رئیسه وقت می‌خواهند اظهار کرد: ممکن است کسانی در بیرون شورا اینطور برداشت کنند که برخی اعضا به مسائل شهر حساسند و کسانی که تذکر نمی‌دهند بی‌خیال هستند در حالی که اینطور نیست.

وی یادآور شد: من تجربه تلخی از جنجال و حواشی در شورای اول دارم و روی کارکرد شورا اثر منفی داشته و قطعا موجب می‌شود عملکرد اعضا دیده نشود. 

وی تقاضا کرد موضوعات مورد مناقشات شورای شهر در جلسات خصوصی با حضور نمایندگان شهرداری تهران بررسی شود و خطاب به چمران گفت: یا برای همیشه بساط تذکرات خراج از دستور را جمع کنید و یا آن را سامان دهید. 

مهدی چمران رئیس شورای شهر در واکنش به این تذکر آئین‌نامه‌ای گفت: در دوران قبلی شورا چنین فضایی وجود نداشت اما متاسفانه در شورای چهارم این رویه باب شده است که اعضا تذکرات خود را به صورت شفاهی و در جلسات علنی مطرح کنند. 

چمران تصریح کرد: متاسفانه تذکرات به سخنرانی و اعلام وجود برخی اعضا تبدیل شده است که این وضعیت درست نیست. 

وی اظهار کرد: مقرر شده که در هر جلسه 5 نفر تا سقف سه دقیقه صحبت کنند اما متاسفانه هر بار بیش از این زمان به تذکرات اختصاص می‌یابد. 

چمران که از اسرار سالاری برای صحبت و تذکر پیش از بررسی دستور جلسه برافروخته شده بود با لحن تندی خطاب به او گفت: این یک دندگی شما درست نیست هر موضوعی قرا ر است مطرح شود در جلسه خصوصی و با حضور مسئولان شهرداری تهران قابل طرح است. 

اعتراض فرمانداری تهران به مصوبه شورای شهر مبنی بر نامگذاری مکانی به نام شهدای منا نیز بررسی شد و چمران در این رابطه گفت با توجه به اینکه بنیاد شهید جانباختگان حادثه منا را به عنوان شهید نپذیرفته است، پیشنهاد می‌شود از واژه مهاجران منا برای نامگذاری مکانی در تهران استفاده شود.

به این ترتیب پاسخ فرمانداری تهران به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

همچنین در خاتمه جلسه نامگذاری مکانی به نام مهاجران منا و یک معبر بزرگراهی 7 کیلومتری در نزدیکی بزرگراه آزادگان به نام شهید سرلشکر حسین همدانی به تصویب رسید. 

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز