تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴

افزایش ۵ هزار میلیاردتومانی صندوق سرمایه‌گذاری عشایر

عشایر در تامین وثیقه مورد نیاز دریافت تسهیلات با مشکلاتی روبرو هستند که صندوق سرمایه‌گذاری به عنوان تضمین، این مشکل عشایر را نیز برطرف خواهد کرد.
کد خبر: ۵۲۴۵۹

افزایش ۵ هزار میلیاردتومانی صندوق سرمایه‌گذاری عشایر

به نقل از ایرنا؛ رئیس سازمان امور عشایری کشور با اشاره به تلاش دولت سیزدهم در رفع نیازهای عشایر گفت: هم اکنون کل دارایی صندوق سرمایه‌گذاری عشایر ۸۰ میلیارد تومان است که با توجه به مصوبات اخیر ستاد اقتصادی دولت و تلاش و همت دولت سیزدهم، این رقم به پنج هزار و ۸۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

 عباس پاپی‌زاده روز سه‌شنبه در همایش تقدیر از شبانان، گله‌داران و عشایر استان تهران اظهار داشت: عشایر بازوان توانمند نظام مقدس جمهوری اسلامی و جامعه وفادار به آب و خاک ایران هستند که با حفاظت و پاسداری از سرحدات کشور، افتخارات بسیاری برای نظام اسلامی کسب کرده‌اند.

وی افزود: عشایر کشور از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، از امنیت جمهوری اسلامی حراست و با تأمین مایحتاج مورد نیاز مردم، امنیت غذایی کشور را تأمین کرده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: عشایر با کمترین امکانات، سالانه ۲۰۰ هزار تن گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تولید و توزیع می‌کنند و اگر این مجاهدت نبود، به جای واردات ۵۰ هزار تن گوشت، باید سالانه ۲۵۰ هزار تن گوشت قرمز مورد نیاز کشور از خارج وارد می‌شد.

پاپی‌زاده اضافه کرد: سازمان عشایری کشور، جزو کم‌بضاعت‌ترین سازمان‌های کشور است که همراهی سپاه پاسداران باعث شده تا بسیاری از نیازهای این جامعه رفع شود که این امر نشان از همدلی همراهی ارکان نظام برای رفع نیازهای اساسی این قشر عظیم از جامعه دارد.

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: دولت سیزدهم از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ و به منظور حمایت از جامعه عشایری، ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده تا با تامین نقدینگی مورد نیاز آنان، زمینه را برای توسعه فعالیت‌های تولیدی فراهم شود.

وی یادآور شد: عشایر در تامین وثیقه مورد نیاز دریافت تسهیلات با مشکلاتی روبرو هستند که صندوق سرمایه‌گذاری به عنوان تضمین، این مشکل عشایر را نیز برطرف خواهد کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز