تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶

فرمانده سپاه الغدیر: راهبری علمی و اخلاقی، انتظار جامعه از دانشجویان است

در این آیین با اهدای گل به دانشجویان روز ۱۶ آذر گرامی داشته شد.
کد خبر: ۵۲۴۶۰

فرمانده سپاه الغدیر: راهبری علمی و اخلاقی، انتظار جامعه از دانشجویان است

به نقل از ایرنا؛ فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: پویایی، نشاط، شادابی و تحرک جامعه اسلامی و انقلابی وابسته به فعالیت‌های دانشجویان است و این قشر در کنار تلاش علمی و پژوهشی باید در زمینه اخلاق و ارزش‌های معنوی نیز جامعه را راهبری کنند.

سردار حسین زارع کمالی روز سه‌شنبه در آستانه روز دانشجو در جمع استادان و دانشجویان دانشگاه شهید صدوقی(ره) یزد با تبریک روز دانشجو و قدردانی از تلاش دانشگاهیان استان، افزود: توسعه همه جانبه کشور در گرو همراه شدن تلاش علمی در کنار رشد فرهنگی و اخلاقی است و دانشجویان همیشه علاوه بر تحصیل علم با رشد اخلاقی در زمینه عمل به علومی که آموخته‌اند، تلاش کنند.

وی با بیان اینکه علم منهای اخلاق ارزشی ندارد، یادآور شد: از ویژگی‌های بارز تمدن نوین اسلامی رشد علم در کنار اخلاق است و کاملاً واضح است که همراهی علم با اخلاق مثمرثمر خواهد بود و باعث گره‌گشایی و رشد جامعه خواهد شد.

زارع کمالی با بیان اینکه هر انسانی باید به جایگاه، موقعیت و ماموریت خود آگاه باشد، افزود: روز دانشجو فرصت مناسبی است تا بیش از گذشته مردم و مسئولان در کنار برای موفقیت مراکز علمی همراهی داشته باشند.

در این آیین با اهدای گل به دانشجویان روز ۱۶ آذر گرامی داشته شد.

۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ سه دانشجو به نام احمد قندچی، آذر (مهدی) شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا در دانشکده فنی دانشگاه تهران و حین اعتراض دانشجویی نسبت به برقراری مجدد روابط ایران با انگلیس و ورود قریب الوقوع ریچارد نیکسون معاون وقت رییس جمهور آمریکا به ایران به ضرب گلوله نظامیان رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.

استان یزد نزدیک به یکصد هزار دانشجو و ۷۰ مرکز آموزش عالی دارد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز