تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷

امام جمعه کرمانشاه: انقلاب اسلامی را برای نسل جوان باید تبیین کنیم

باید بدانیم اسلام را چه افرادی نگه داشتند، مگر غیر این است که علمای بزرگوار حوزه، لذا باید زندگی علمی و اجتماعی برجستگان حوزه مورد مطالعه جدی طلاب جوان قرار گیرد.
کد خبر: ۵۲۴۷۸

امام جمعه کرمانشاه: انقلاب اسلامی را برای نسل جوان باید تبیین کنیم

به نقل از ایرنا؛ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خط مقدم جهاد تبیین برای روشنگری در جامعه است، گفت: باید انقلاب اسلامی را برای نسل جوان تبیین کنیم و در این راستا علما و حوزه های علمیه نقش مهم و رسالت خطیری برعهده دارند.

آیت‌الله «مصطفی علما» در آیین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه شهرستان سنقروکلیایی با اشاره به اهمیت انقلاب اسلامی، افزود: باید انقلاب را تبیین کنیم و این از اصول وظایف حوزه های علمیه است، زیرا نقش روشنگری حوزه ها قابل توجه است.

وی اضافه کرد: برای تبیین انقلاب و خدمات امامین انقلاب باید وضعیت کشور قبل از انقلاب را مطالعه جدی کنیم و بدانیم کشور در گذشته چه موقعیتی داشت و این موضوع را با عظمت های بی بدیل بدست آمده در دوران انقلاب بسنجیم و تبیین کنیم.

امام جمعه کرمانشاه: انقلاب اسلامی را برای نسل جوان باید تبیین کنیم

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: باید جوانان را به تفکر و مطالعه در وضعیت کشور در دوران انقلاب و قبل از انقلاب اسلامی، دعوت کنیم، لذا دانشجویان و دانش آموزان دبیرستانی به این مهم وقوف یابند.

وی با انتقاد از انفعال برخی اهل علم در جامعه تأکید کرد: اساتید و معلمان نسبت به این روشنگری نقش بسزایی دارند و این مهم را باید مدام به شاگردان خود آموزش دهند.

این استاد حوزه های علمیه اذعان داشت: طلاب برای رسیدن به عظمت روح و صفای باطن، باید تقوا را سرلوحه کار خود قرار دهند، زیرا تقوا کلید فتح تمام در های بسته زندگی می باشد.

آیت الله علما با تأکید بر نقش تقوا در اصلاح جامعه اظهار داشت: تقوا راه الهی برون رفت از مشکلات شخصی و اجتماعی می باشد، لذا وقتی در زندگی امام راحل توجه می کنیم، متوجه می شویم، تقوای خاص امام راحل باعث شد او محبوب قلوب مردم شود و کشتی انقلاب اسلامی را از توفان های حوادث به سلامت راهبری نماید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با بیان اراده جدی مقام معظم رهبری برای پیشرفت و توسعه در کشور یاد آور شد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان ناخدای کشتی انقلاب اسلامی با عالی ترین شکل ممکن راهبری و ارشاد می فرمایند، لذا ما هم باید با توکل به خدا و توجه به تقوای خاص حضرت ایشان گوش به فرمان بوده و هیچگاه انقلاب اسلامی را تنها نگذاریم.

امام جمعه کرمانشاه: انقلاب اسلامی را برای نسل جوان باید تبیین کنیم

آیت الله علما در بخش پایانی سخنانش از تقوا به عنوان شرط عزت، سربلندی و موفقیت، یاد کرد و اظهار امیدواری نمود این گونه مراسم که فلسفه آن گسترش فرهنگ دین است مبارک و باعث حضور فعال روحانیون در جامعه باشد.

وی افزود: باید بدانیم اسلام را چه افرادی نگه داشتند، مگر غیر این است که علمای بزرگوار حوزه، لذا باید زندگی علمی و اجتماعی برجستگان حوزه مورد مطالعه جدی طلاب جوان قرار گیرد.

شهرستان سنقروکلیایی با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز