تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴

نماینده ولی فقیه در کردستان: آموزش قرآن به نسل جوان با جذابیت همراه باشد

در این هفته همچنین کرسی تلاوت با حضور دانش آموزان و فرهنگیان قاری قرآن، دیدار با پیشکسوتان قرآنی و آغاز مسابقات قرآن بخش دانش‌آموزی انجام خواهد شد.
کد خبر: ۵۲۴۸۴

نماینده ولی فقیه در کردستان: آموزش قرآن به نسل جوان با جذابیت همراه باشد

به نقل از ایرنا؛ نماینده ولی فقیه درکردستان تاکید کرد: همه ما باید مروج مسائل دین و قرآن باشیم و با جذابیت در آموزش‌ها در میان نسل جوان انگیزه ایجاد کنیم.

 حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با فعالان و دست اندرکاران امور قرآنی آموزش و پرورش استان، با تاکید بر اینکه جذابیت در آموزش قرآن تنها به عهده معلمان دینی و قرآن نیست و همه معلمان و دست اندرکاران باید پای کار باشند، اظهار داشت: در بخش مادی و معنوی باید تلاش کرده و همه مروج مسائل قرآنی و دینی باشیم.

وی با اشاره به طرح‌های متعدد، اقدامات و خروجی برنامه‌ها، گفت: در اجرای برنامه‌ها، آنچه مهم است تاثیر گذاری طرح‌ها است لذا در برنامه‌های آموزش قرآن نیز باید در میان آحاد جامعه بویژه نسل جوان انگیزه ایجاد کنیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه با اشاره به ضرورت بیان واقعیت‌های جامعه برای مردم، به فلسفه وجودی انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس پرداخت و گفت: آموزش و پرورش می‌تواند از طریق این بستر بر خانواده‌ها تاثیرگذاری داشته باشد.

تشریح برنامه‌های هفته قرآن و عترت

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش کردستان هم در این نشست به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته قرآن و عترت در استان اشاره کرد و گفت: برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مدارس و مراکز دارالقرآن‌ها، برگزاری اجلاسیه‌های نماز دانش‌آموزی در شهرستان ها و مناطق به عنوان پیش اجلاسیه استانی و کشوری به منظور جریان‌سازی فرهنگی در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز از جمله این برنامه‌ها است.

حجت‌الله نریمانی، برگزاری مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزی از هفته قرآن تا اسفند سال جاری در مدارس و ۱۶ آیین نمادین شهرستانی و یک مراسم استانی، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و تجدید بیعت با آرمان های والای شهیدان را از دیگر برنامه ‌های این هفته اعلام کرد.

وی یادآور شد: در این هفته همچنین کرسی تلاوت با حضور دانش آموزان و فرهنگیان قاری قرآن، دیدار با پیشکسوتان قرآنی و آغاز مسابقات قرآن بخش دانش‌آموزی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۰۸ هزار نفر از دانش آموزان استان با مراجعه به سامانه نورینو که به منظور برگزاری مسابقات قرآنی طراحی شده است، ضمن ثبت نام، رشته مورد علاقه خود را انتخاب کرده اند، گفت: بر اساس همین سامانه، برای دانش آموزان شرکت کننده کارنامه پرورشی صادر و دانش آموزان می توانند از امتیازات این بخش به ویژه حفظ قرآن کریم بهره‌مند شوند.

از ۱۵‌ تا ۲۱ آذر با عنوان هفته قرآن، عترت و نماز نامگذاری شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز