تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲

اطلاعیه مرکز لرزه نگاری درباره پیام هشدار زلزله

 تا این لحظه اپراتورهای تلفن همراه در این زمینه اظهار نظر و اطلاع رسانی نکرده اند.
کد خبر: ۵۲۵۳۰

اطلاعیه مرکز لرزه نگاری درباره پیام هشدار زلزله
به نقل از مهر؛ مرکز لرزه نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ضمن تکذیب پیام هشدار زلزله اعلام کرد هیچگونه وضعیت غیرعادی در خصوص وقوع زمین لرزه در هیچ منطقه کشور تا لحظه درج این پیام مشاهده نشده است.

دقایقی پیش برخی کاربران در تهران روی گوشی‌های خود هشدار زلزله را دریافت کردند. این پیام صرفا برای تعدادی از کاربران ارسال شده است.

رئیس مرکز لرزه نگاری کشور در این باره در گفتگو با شبکه خبر اعلام کرد: زلزله قابل پیش بینی نیست و هیچ هشداری درخصوص وقوع زلزله صادر نکردیم.

وی تأکید کرد: اگر در حین رصد متوجه پدیده غیرطبیعی شویم که در حال حاضر نشدیم، ما به سازمانهای امدادی و مدیریت بحران اخطار و هشدار می دهیم. هرگز چنین پیامهایی را برای مردم صادر نمی کنیم.

همچنین مرکز لرزه نگاری نیز در اطلاعیه ای اعلام کرده است: نظر به اینکه بنا بر اطلاع واصله، امروز 16 آذر 1401 پیامی تحت عنوان هشدار زلزله از طریق خطوط موبایلی برای برخی از مشترکین ارسال شده است، مرکز لرزه نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ضمن تکذیب این پیام اعلام می نماید هیچگونه وضعیت غیرعادی در خصوص وقوع زمین لرزه در هیچ منطقه کشور تا لحظه درج این پیام مشاهده نشده است.

این در حالی است که مرکز لرزه نگاری اروپا - مدیترانه نیز در پیامی در فضای مجازی اعلام کرده است که این پیام احتمالا یک خطا است.

 تا این لحظه اپراتورهای تلفن همراه در این زمینه اظهار نظر و اطلاع رسانی نکرده اند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز