تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳

واریز کمک معیشت ماهیانه به حساب معلولان

این حمایت در راستای کمک به بازتوانی، نوتوانی و قادر سازی افراد معلول و همچنین ایجاد فراغت خاطر و افزایش بهره‌وری و کارایی کارکنان است که ماهانه واریز می شود.
کد خبر: ۵۲۵۵۴

واریز کمک معیشت ماهیانه به حساب معلولان

به نقل از ایرنا؛ واریز کمک معیشت ماهیانه به حساب معلولان، برگزاری بجشنواره پاییزی ترش و شیرین، بهسازی زمین‌های ورزشی و همچنین اکران طرح های فرهنگی به مناسبت روز دانشجو از مهمترین اخبار روز چهارشنبه ۱۶ آذر در پایتخت است.

مدیرکل اداره‌ رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران از واریز کمک معیشت ماهانه یک میلیون و چهارصد هزار تومانی به حساب معلولان شهرداری تهران خبر داد.

محمد بنی حسن روز معلول را فرصتی برای توجه بیشتر به حقوق معلولین دانست و افزود: اگرچه در قانون حمایت از حقوق معلولان مسائلی مانند مناسب‌سازی، خدمات ورزشی، درمانی، توانبخشی، آموزشی، کارآفرینی، اشتغال، مسکن و حمایت‌های مالیاتی، استخدامی و قضایی توجه ویژه شده است اما آنچنان که باید اجرایی نشده و همین امر معلولان را با مشکلات عدیده‌ای مواجه ساخته است.

وی معضلات و مشکلات معلولان را نتیجه بی توجهی و نادیده انگاشتن حقوق به حق معلولان عنوان کرد و گفت: مطابق قانون جامع حمایت از حقوق معلولان دولت موظف است برای ایجاد فرصت‌های شغلی افراد معلول حـداقل سه درصد از مجـوزهای استخدامی دستگاه‌های دولتی و عمومی را به افراد واجد شرایط تخصیص دهد که این اقدام نه تنها در سازمان‌ها و دستگاههای دولتی بلکه در بخش خصوصی با بایدها و نبایدهای بی شماری توام بوده است.

مدیر کل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران یکی از موضوعات مطرح در کشورهای توسعه یافته را الزام بخش خصوصی به استخدام معلولان و جریمه سنگین افراد خاطی دانست و افزود: این درحالی است که نداشتن معلولیت در کشور اغلب جز شروط استخدامی محسوب شده و معلولان اغلب از اشتغال در بخش خصوصی که عمده مشاغل را در کشور تشکیل می‌دهد، محروم هستند.

بنی حسن با بیان اینکه در زمینه معیشت و حمایت‌های اداری و استخدامی براساس ماده ۲۷ دولت مکلف است کمک هزینه معیشت معلولان با درجه بسیار شدید و یا شدید فاقد شغل و درآمد را به میزان حداقل دستمزد سالانه تعیین و اعتبارات لازم را در قوانین بودجه سنواتی کشور منظور کند، اظهارداشت: یکی از افتخارات مدیریت شهری این است که نه تنها در استخدام معلولان پیشگام بوده بلکه مفتخر است در راستای حمایت از این قشر به معیشت آنان توجه ویژه‌ای داشته است

وی، ابلاغ افزایش کمک هزینه نگهداری از معلولان شهرداری تهران را یادآور شد و افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های درمان و معیشت و در راستای حمایت از معلولان، کمک هزینه نگهداری و درمان کارکنان معلول همچنین افراد معلول تحت تکفل کارکنان شاغل در شهرداری تهران به میزان ۴۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

مدیر کل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: این مبلغ با توجه به شدت و درجه معلولیت به میزان ۸۰۰، یک‌ میلیون و ۱۰۰ و نیز یک میلیون و ۴۰۰ هزارتومان تعیین شده که به صورت ماهانه به حساب کارکنان مشمول واریز می شود.

وی دامنه شمول این دستورالعمل را کارکنان معلول، همسر و فرزندان معلول تحت تکفل کارکنان شهرداری تهران اعم از ثابت و قراردادی در حوزه‌های ستادی، مناطق ۲۲ گانه، سازمانها و شرکت‌های تابعه و وابسته شهرداری تهران عنوان کرد و افزود: این حمایت در راستای کمک به بازتوانی، نوتوانی و قادر سازی افراد معلول و همچنین ایجاد فراغت خاطر و افزایش بهره‌وری و کارایی کارکنان است که ماهانه واریز می شود.

برگزاری جشنواره پاییزی ترش و شیرین در منطقه ۹

جشنواره پاییزی ترش و شیرین در گذر پاییزی بوستان شمشیری غرب پایتخت برگزار می شود.

این جشنواره برای نخستین بار در شهر تهران در روز یکشنبه ٢٠ آذر از ساعت ٩ تا ۱۷ در بوستان شمشیری با حضور شهروندان و مدیران شهری انجام خواهد شد که طرح ایده خلاقانه جشنواره پاییزی ترش و شیرین با هدف احیای سنت های اصیل ایران اسلامی است که توسط روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ شکل گرفت و با همکاری و همراهی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه اجرا خواهد شد

اکران طرح های فرهنگی به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو

همزمان با فرارسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو طرح های فرهنگی به مناسبت این روز با یادآوری به شهادت رسیدن سه دانشجو در آذر سال ۱۳۳۲ در فضای شهری پایتخت اکران شد.

سه دانشجوی مبارز مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی از دانشجویان دانشگاه تهران بودند که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) به شهادت رسیدند.

زمین‌های ورزشی منطقه ۲ بهسازی می شود

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ گفت: زمین‌های چمن مصنوعی منطقه ۲ با هدف تقویت سرانه های ورزشی محلات بهسازی و ساماندهی می‌شود.

اکرم رجای گفت: زمین‌های چمن یکی از مهمترین ظرفیت های ورزشی محلات است که می‌تواند شور نشاط را برای نسل جوان و نوجوانان فراهم کند.

وی با اشاره به استقبال شهروندان از این فضاهای ورزشی گفت: ۱۳ زمین چمن مصنوعی وجود دارد که جمع زیادی از ورزشکاران از آنها استفاده می‌کنند و به همین دلیل به شکل مستمر وضعیت‌ این زمین‌ها بررسی می‌شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ ادامه داد: اکنون عملیات بازسازی و احداث زمین چمن باغ‌راه فدک و اطاعتی جنوبی در دستور کار بهسازی قرار دارد.

وی وسعت زمین چمن باغ‌ راه فدک را ۷۴۰ مترمربع و خیابان اطاعتی جنوبی را ۶۵۰‌ مترمربع دانست و افزود: تعویض چمن این زمین‌ها در اولویت برنامه‌های اجرایی قرار گرفته که با توجه به مکاتبه‌های صورت گرفته با معاونت فنی و عمران، پیش‌بینی شده تا پایان سال اجرایی شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز