تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷

استاندار یزد: دانشجویان تحت تاثیر احساسات و اطلاعات نادرست قرار نگیرند

باید مواظبت کنیم و چارچوب ها را رعایت کنیم و در عین حال انتقادات و پیشنهادات خود را داشته باشیم
کد خبر: ۵۲۵۷۲

استاندار یزد: دانشجویان تحت تاثیر احساسات و اطلاعات نادرست قرار نگیرند

به نقل از ایرنا؛ استاندار یزد گفت: دانشگاه های ما باید سیاسی باشد و نه سیاست زده، بلکه فضایی برای گفت وشنود مسائل جامعه و نقد عالمانه باشد و اینکه دانشجویان تحت تاثیر احساسات و اطلاعات نادرست قرار نگیرد.

مهران فاطمی شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یزد و همزمان با روز دانشجو ، افزود: آزادی خواهی و مطالبه گری از درخواست های ما از دانشجویان است، ولی مطالبه گری و بیان نظرات چارچوب و اصولی دارد و اینکه ما نسبت به آن مسئله که مطالبه داریم باید اطلاعات دقیق داشته باشیم.

وی ادامه داد: دانشگاه باید مرجعیت پیدا کند و این هنر دانشجویان است که بایستی زمانی که نیازمند هستیم به کمک استان و حل مشکلات جامعه بیاید و مرجعیت دانشگاه احساس شود.

استاندار یزد: دانشجویان تحت تاثیر احساسات و اطلاعات نادرست قرار نگیرند

استاندار یزد با اشاره به برنامه یزد نوین و اینکه برای اشتغال فارغ التحصیلان برنامه های زیادی پیش بینی شده و در حال اجرایی شدن است، گفت: دانشجویان در قالب بورسیه جذب می شوند و البته دانشجویانی که طرح و ایده قوی داشته و کارشناسی خبره باشند؛ توسط واحدهای صنعتی جذب شده و بورسیه می شوند و اگر دانشگاه حرفی برای گفتن داشته باشد قطعا مورد حمایت خواهد بود.

فاطمی ادامه داد: در هر کارگروهی که نیاز باشد نمایندگان دانشجویان می توانند حضور یابند به شرط اینکه پیشنهادات کاربردی و عملیاتی باشد و بتواند مشکلی را حل کند.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد مسکن گفت: وضعیت مسکن را همه می دانیم و این دولت طرح ملی مسکن را ارائه کرد و در یزد مسکن ویلایی پیشنهاد شد که ایده استان یزد اجرایی شده و خوشبختانه در سراسر کشور انجام خواهد شد و دولت سیزدهم همه اهتمام خود را برای خانه دار شدن اقشار کمتر برخوردار داشته و دارد.

استاندار یزد در مورد حمایت از دانش بنیان ها نیز گفت: بصورت هفتگی در مورد دانش بنیان ها با نگاه اشتغال فارغ التحصیلان، جلساتی برگزار می شود و دانشجو از همان روز اول در واحد صنعتی حضور دارد و همه فعالیت ها در زمینه اشتغال دانشجویان بکارگیری شده است.

فاطمی درخصوص بیان اعتراضات و نحوه برخورد با معترضان نیز گفت: فضای اعتراض وجود دارد و هیچگونه برخوردی صورت نگرفته درحالیکه در فضای مجازی انواع توهین و دروغ را نسبت می دهند و همه گونه توهین داشته اند ولی استاندار از هیچکس شکایتی نداشته اما اگر از خط قرمز نظام عبور کرده و به اموال عمومی خسارت بزنند، باید ارگانهای مسئول ورود کرده و امنیت مردم و جامعه را تامین کنند.

وی افزود: دانشگاه محیط اعتراض و انتقاد است، ولی درست و اصولی و طبق قانون باید باشد و انتظار داریم جنبش دانشجویی هدایت گری کند و مرزها مشخص باشد و حریم ها رعایت شود و اینکه به زور، کلاس تعطیل شود و حرف های رکیک به اساتید زده شود آیا قانونی است؟ نباید به شخصیت های علمی توهین شود.

استاندار یزد گفت: دانشجویان حتما در انجمن های علمی دانشجویی حضور موثر داشته باشند و در فعالیت های دانش بنیان، فناورانه و علمی استان مشارکت کنند؛ ما نیز هرگونه حمایتی را داشته و خواهیم داشت.

فاطمی اظهار داشت: باید مواظبت کنیم و چارچوب ها را رعایت کنیم و در عین حال انتقادات و پیشنهادات خود را داشته باشیم و همواره آرمانگرایی یکی از ویژگی های جنبش دانشجویی است، ولی آرمانگرایی واقع بینانه باید باشد و همه اینها باید در کنار هم دیده شود تا جریان های دانشجویی موقت و مقطعی نباشد.

استاندار یزد گفت: انتظار ما بر این است که جنبش دانشجویی، آمیزه ای از شور و عقلانیت باشد و نگاه از درون دانشگاهی معطوف به مسائل اجتماعی جامعه شود و البته دانشجویان مسائل اجتماعی را رصد کنند و نباید فقط مطالبه کننده باشند، بلکه دنبال کردن و ارائه راهکار هم جزیی از مسائل جنبش دانشجویی است.

محمدرضا دهقانی اشکذری رییس دانشگاه آزاد اسلامی یزد نیز در این نشست گفت: افزون بر 16 هزار دانشجو و هزار استاد مدعو در ده شهرستان استان یزد در این دانشگاه فعالیت دارند و مشغول خدمت هستند و در چهل سال اول انقلاب، دانشجویانی را تربیت کردیم که امروز مدیران هستند و انشاالله در چله دوم انقلاب در بستر علم نافع، تحول و تعالی را رقم خواهند زد.

وی تصریح کرد: همچنین روز دانشجو روز یادآوری این مسئله است که اگر قرار است اتفاقات بزرگی بیفتد، به دست دانشجویان خواهد بود و ما مدیران هر چه داریم مدیون دانشجویان است و اگر هدایت نشود آرمانهای بزرگ محقق نخواهد شد و باید عدالت خواهی و آزادی خواهی و تمرین جمهوریت و مردم سالاری را داشته باشیم و دانشجویان هم در همین مسیر گام بردارند.

علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این نشست مواردی را بیان کرد، همچنین چهارده نفر از دانشجویان به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی دغدغه ها و سئوالات خود را مطرح و از طرف مسئولان حاضر و استاندار یزد پاسخ داده شد.

مهران فاطمی استاندار یزد در ابتدای این نشست با حضور بر تربت شهدای گمنام مدفون در دانشگاه آزاد اسلامی یزد، با قرائت فاتحه و اهدای شاخه گل ادای احترام کرد. همچنین در حاشیه این نشست، نمایشگاه دست آوردهای علمی این دانشگاه نیز برپا شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز