تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳

تولیت آستان قدس رضوی: فضای مجازی همانند یک بلا به جان نسل جوان افتاده است

روحانیون باید مسائل سیاسی را برای جوانان و مردم تبیین و دشمنی‌های استکبار و غرب و تاریخ جنگ‌های صلیبی را که علیه مسلمانان به راه انداختند، را برای مردم بیان کنند.
کد خبر: ۵۲۶۳۷

تولیت آستان قدس رضوی: فضای مجازی همانند یک بلا به جان نسل جوان افتاده است

به نقل از ایرنا؛ تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه پشت‌صحنه‌ قضایای اخیر دشمنان ملت ایران هستند، گفت: این فضای مجازی بلایی شده که به جان جوانان افتاده و با تحریک احساسات و ایجاد هیجانات کاذب آنان را به شمشیر کشیدن به روی هم تشویق می‌کند.

حجت الاسلام احمد مروی در دیدار با جمعی از علمای اهل سنت هرمزگان در مشهد افزود: کشتن، تخریب اموال مردم و آتش زدن اماکن عمومی نامش اعتراض است؟ در کجای دنیا آشوب و جنایت را تحمل می‌کنند؟

وی ادامه داد: دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمن علیه ملت ایران تمام‌شدنی نیست و استکبار برنامه‌های مفصلی دارد، زیرا از این انقلاب ضربه خورده است، پیش از انقلاب سفیر انگلیس و آمریکا در ایران وزیر، نخست‌وزیر و شاه تعیین می‌کردند؛ حالا انقلاب اسلامی از کشور بیرون‌شان کرده و در منطقه هم مانع انجام نقشه‌های شیطانی آن‌ها می‌شود، از این روی نمی‌توانند انقلاب اسلامی را تحمل کنند و هرروز نقشه‌ای می‌کشند.

تولیت آستان قدس با بیان اینکه به لطف الهی در طول این ۴۴ سال تمام توطئه‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی شکست خورده است، افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب استکبار با دخالت‌های آشکار و پنهان خود و طراحی و پیاده‌سازی توطئه‌های گوناگون، سعی کرده انقلاب اسلامی را نابود کند، اما ایران علی‌رغم همه توطئه‌ها و تحریم‌ها نه‌تنها تضعیف نشد بلکه به اعتراف خودشان قدرت برتر منطقه شده است.

مروی عنوان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون دست نصرت خداوند را دائماً دیده‌ایم، اغتشاشات اخیر نیز اگرچه یک دردسرها و زحماتی درست می‌کند، اما به یاری خداوند بالاخره همانند تمام دسیسه‌های دشمن جمع خواهد شد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه روحانیت باید با آگاهی بخشی و «جهاد تبیین» توطئه‌های دشمن را خنثی سازد؛ تصریح کرد: روحانیون باید مسائل سیاسی را برای جوانان و مردم تبیین و دشمنی‌های استکبار و غرب و تاریخ جنگ‌های صلیبی را که علیه مسلمانان به راه انداختند، را برای مردم بیان کنند.

مروی افزود: گاهی تبلیغ دین و بیان حقایق برای انسان خطراتی به همراه دارد، روحانیون مسلمان در بیان حقایق به جامعه باید تنها از خداوند خشیت داشته باشند و از هیچ‌کس جز او نترسند؛ اگر انبیاء الهی مردم را تنها به اقامه نماز و عبادت سفارش می‌کردند و به فرعون‌ها، ابوجهل‌ها و بت‌ها کاری نداشتند، کسی به آن‌ها متعرض نمی‌شد.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: روحانیون و مبلغان دین در میدان تلاقی حق و باطل و میدان تبیین حقایق باید شجاعت بیان داشته باشند، روحانیون اگر در عرصه بیان حقایق و موضع‌گیری به نفع حق شجاعانه وارد نشوند، از ایفای نقش تاریخی و بهنگام خود در همراهی جبهه حق بازمی‌مانند و این بازماندن تأثیری اجتماعی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌ مروی ادامه داد: گاهی ممکن است بیان حقیقتی موجب ناخشنودی فردی، گروهی یا عده‌ای از مریدان شود، اما هنگامی که انسان حق را تشخیص می‌دهد باید آن را با شجاعت بیان کند و تنها رضای الهی را در نظر داشته باشد، زیرا اگر بنا بود تهدیدها مانع بیان حق شود اصلاً اسلام شکل نمی‌گرفت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز