تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
امین‌حسین نقشینه:

پیش‌بینی وضعیت جوی کشور/بارش برف

کارشناس سازمان هواشناسی، بارش برف در مناطق مرتفع و سردسیر کشور را پیش‌بینی کرد.
کد خبر: ۵۲۶۵۵

پیش‌بینی وضعیت جوی کشور/بارش برف

از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «امین‌حسین نقشینه» وضعیت جوی کشور را برای امروز (جمعه، ۱۸ آذرماه) و روزهای آینده پیش‌بینی کرد و افزود: امروز برای نقاطی از استان‌های گیلان، مازندران، کرمان و هرمزگان بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

وی گفت: فردا (شنبه) نیز در شرق لرستان، نقاطی از اصفهان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات زاگرس مرکزی، بارش برف و باران، گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود و همچنین بارش برف در مناطق مرتفع و سردسیر ادامه دارد.

نقشینه پیش بینی کرد: فردا در ارتفاعات البرز مرکزی و برخی مناطق استان های گیلان و مازندران بارش پراکنده رخ دهد.

وی بیان‌داشت: یکشنبه در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، یزد، شرق و شمال فارس بارش قابل پیش‌بینی است و دوشنبه در استان‌های غرب، شمال غرب و به‌تدریج دامنه‌های غربی و مرکزی البرز بارش رخ می دهد و تداوم پیدا می‌کند.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این‌که در سه روز آینده خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای خزر مواج و متلاطم خواهند بود، افزود: روند افزایش غلظت آلاینده های جوی نیز به دلیل پایداری تا اواسط هفته آینده به‌ویژه در شهرهای تهران، کرج و اراک تداوم می‌یابد.

نقشینه اضافه‌کرد: امروز تا یکشنبه کاهش محسوس دما در شمال شرق و یکشنبه و دوشنبه در شرق و جنوب شرق رخ می‌دهد و بارش پراکنده برف در مناطق مرتفع تهران گزارش شده است و کمینه دما در فیروزکوه به ۹ درجه زیر صفر می‌رسد.

پیش‌بینی هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه‌کرد: فردا برای تهران غبار صبحگاهی و غبار محلی و هوای ناسالم برای گروه‌های حساس به‌ویژه در مناطق پرتردد و یکشنبه غبارآلود پیش‌بینی می‌شود.

بیشینه دمای امروز پایتخت ۱۰ درجه و کمینه دمای آن ۲ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز