تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰

امام جمعه ارومیه: برنامه اصلی دشمن تزریق فرهنگ وارداتی به جامعه ایران است

در حال حاضر، زمان اختلاف نیست و باید همه مسوولان با اتحاد و انسجام برای رفع مشکلات برنامه ریزی و تلاش کنند.
کد خبر: ۵۲۶۶۷

امام جمعه ارومیه: برنامه اصلی دشمن تزریق فرهنگ وارداتی به جامعه ایران است

به نقل از ایرنا؛ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به سرمایه گذاری دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگ و تهاجم فرهنگی گفت: برنامه اصلی دشمن، تزریق فرهنگ وارداتی به جامعه ایران است که باید در مقابل این توطئه همه ما هوشیار باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه افزود: آنها به دنبال این هستند که با تغییر فرهنگ و فکر مردم، بر ایران اسلامی مسلط شوند که البته این توطئه آنان هم با هوشیاری روزافزون مردم، نقش برآب خواهد شد.

وی ابزار فرهنگی را یکی از مهمترین ابزارهای دردست استکبار جهانی برای تسلط بر دنیا عنوان کرد و ادامه داد: در اغتشاشات اخیر هم افرادی که تحت تاثیر امپراتوری رسانه‌ای دشمن قرار گرفته بودند، دست به اغتشاش و ناامنی زدند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی فرهنگ متعالی «ما میتوانیم» را در جامعه ساری و جاری کرده و همین امر موجب پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف شده که زمینه عصبانیت روزافزون دشمنان را فراهم کرده است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ نشات گرفته از آموزه های الهی و اسلامی فرهنگ متعالی و راهگشای ما در همه امور است، سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) و ایام فاطمیه را تسلیت گفت و یادآور شد: پیامبر بزرگوار اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س) و ائمه معصومین (ع) الگو و سرمشق ما در زندگی هستند و باید در همه شئون زندگی، آنان را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: ساده زیستی، عبادت و بندگی، دوری از تجمل و رفاه طلبی و ایجاد کانونی گرم برای تحکیم بنیان خانواده از جمله مواردی است که باید حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت علی (ع) و فرزندان ایشان الگوی ما قرار گیرند.

وی یادآور شد: حضرت زهرا (س) نمونه عینی حیا، عفت و حجاب در بین زنان است و باید در این خصوص نیز رفتار آن حضرت الگوی بانوان و دختران ما باشد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به لزوم اتحاد بین مردم و مسوولان، تاکید کرد: در حال حاضر، زمان اختلاف نیست و باید همه مسوولان با اتحاد و انسجام برای رفع مشکلات برنامه ریزی و تلاش کنند.

توجه به ظرفیت‌های استان در تدوین برنامه هفتم توسعه، رفع مشکلات و موانع بر سر راه تولید و توجه به اصلاح الگوی کشت و ارائه راهنمایی به کشاورزان در این خصوص از دیگر تاکیدات حجت الاسلام والمسلمین قریشی در نمازجمعه امروز ارومیه بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز