تهران ۱۱.۷۳° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۱۱.۹۹°
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹

سرنوشت ورزشگاه‌های جام جهانی قطر چه می‌شود؟

استادیوم بین المللی خلیفه، تنها استادیومی که به همان شکلی که هست باقی مانده و هیچ صندلی کاهش نمی یابد.
کد خبر: ۵۲۷۰۳

سرنوشت ورزشگاه‌های جام جهانی قطر چه می‌شود؟

 به نقل از ایلنا؛  مسابقات دور یک چهارم نهایی جام جهانی قطر امروز آغاز می‌شود و تا تاریخ بیست و هفتم آذرماه پرونده مسابقات با انجام بازی فینال بسته می‌شود.

با نزدیک شدن به پایان مسابقات جام جهانی قطر این سوال مطرح است که سرنوشت ورزشگاه‌های این کشور چه می‌شود.

۱- استادیوم بین المللی خلیفه

تنها استادیومی که به همان شکلی که هست باقی مانده و هیچ صندلی کاهش نمی یابد، زیرا یک میراث فرهنگی و اجتماعی باستانی محسوب می شود؛ این ورزشگاه از اولین راه اندازی خود در سال ۱۹۷۶ میزبان رویدادهای ورزشی و تاریخی بزرگی بود.

۲- ورزشگاه الجنوب

این استادیوم به شکل صدف ساخته شده و دلیل آن شهر الوکره است که مردم آن در جستجوی مروارید و ماهیگیری متمایز هستند. مشخصه این ورزشگاه تهویه مطبوع است که می‌توان تهویه هوا را برچید. پیش بینی می شود قطر آن را به کشورهای میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ تقدیم کند و تعداد صندلی‌ها از ۴۴ هزار به ۲۰ هزار کاهش یابد.

۳- ورزشگاه الثومه

این ورزشگاه به باشگاه‌های الاهلی و العربی واگذار می‌شود و تعدادی صندلی نیز اهدا می‌شود و تعداد صندلی‌ها از ۴۴ هزار به ۲۰ هزار کاهش می‌یابد.

۴- ورزشگاه اجوکیشن سیتی

دولت آن را در اختیار تیم های ورزشی کشور قرار می‌دهد و مرکز دائمی تیم بانوان قطر باقی می‌ماند و تعداد صندلی‌ها از ۴۴۰۰۰ به ۲۰۰۰۰ کاهش می‌یابد.

۵- ورزشگاه احمد بن علی

ورزشگاهی که در ام الرفاء قرار دارد و همچنان کمپ باشگاه الریان است و تعداد صندلی‌ها از ۴۵۰۰۰ به ۲۰۰۰۰ کاهش می‌یابد

۶- ورزشگاه البیت

تعداد صندلی‌ها به ۳۲ هزار نفر کاهش می یابد و قسمت بالای آن به هتل ۵ ستاره تبدیل می شود.

۷- ورزشگاه لوسیل

فینال جام جهانی در آنجا برگزار می شود. صندلی ها برداشته می شود و لایه های بالایی به واحدهای مسکونی و قسمت پایینی به امکاناتی مانند مغازه و کافه تبدیل می شود و در مورد فرم ساختاری از بیرون آن را حفظ می کنند و به یادگار می ماند.

۸- استادیوم ۹۷۴

کل استادیوم از کانتینرهای حمل و نقل ساخته شده و تعداد کانتینرهای مورد استفاده برای ساخت استادیوم ۹۷۴ عدد است. این استادیوم به طور کامل برچیده می شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز