تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
آغاز هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال با دربی

استقلال - پرسپولیس؛ 90 دقیقه جذاب یا جنگ اعصاب

استقلال و پرسپولیس بار دیگر رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند؛ دیداری که همانند تمام بازی‌ها سه امتیاز دارد اما سه امتیاز آن با هیچ مسابقه‌ای قابل مقایسه نیست.
کد خبر: ۵۳۱۱

اخبار معاصر: لیگ پانزدهم هم به دربی رسید. شاید به جرأت بتوان گفت 30 هفته لیگ را باید یک طرف گذاشت و دو دیدار حساس بین استقلال و پرسپولیس را طرف دیگر؛ دیداری که هرچقدر هم بخواهند از حساسیت آن بکاهند و آن را کم اهمیت جلوه بدهند، اما بازهم دربی است و حساس‌ترین دیدار فوتبال باشگاهی ایران؛ دیداری که می‌توان آن را فوتبالِ فوتبال‌های ایران دانست و به نوعی ویترین فوتبال باشگاهی کشورمان.

فوتبالِ فوتبال‌های ایران حالا در شرایطی ویژه برگزار می‌شود. در تمام سال‌هایی که گذشته شاید یکی از دو تیم استقلال یا پرسپولیس شرایط بدی را قبل از دربی تجربه کرده‌اند. یک بار استقلال حال و روز خوشی نداشته و یک بار پرسپولیس؛ یک بار استقلال زیبا بازی نمی‌کرده و یک بار پرسپولیس که تمام این مسائل باعث شده بود در چند وقت اخیر دربی‌های زیاد جذابی را نبینیم و برخی مواقع دربی به خاطر جذاب نبودنش، فقط جنگ اعصاب بود.

حالا با گذشتن از تمام این شرایط و وضعیت نسبتاً خوبی که پرسپولیس و استقلال در لیگ پانزدهم دارند، می‌توان گفت دربی 81 می‌تواند یکی از جذاب‌ترین و زیباترین دربی‌های چند وقت اخیر شود. به نوعی این بار فوتبالِ فوتبال‌های ایران در دربیِ دربی‌ها خواهیم دید و این پیامی است که نمایش دو تیم در لیگ در بازی‌های اخیر می‌دهد.

استقلال اکنون صدرنشین لیگ برتر بوده و در لیگ پانزدهم آماری فوق‌العاده داشته است. هواداران این تیم هم به نظر از بازی‌های شاگردان پرویز مظلومی لذت برده‌اند و پیروزی‌های این تیم نشان می‌دهد که استقلال این فصل تغییر کرده است. در سوی دیگر میدان هم پرسپولیسی قرار داد که با «پروفسور» برانکو ایوانکوویچ زیبا بازی می‌کند. پرسپولیسی‌ها در بازی‌های ابتدایی لیگ نتایج خوبی نگرفتند، اما دو پیروزی اخیر این تیم مقابل سیاه‌جامگان و ملوان این نوید را داد که پرسپولیس علاوه بر زیبا بازی کردن حالا نتیجه هم می‌گیرد. این روزها هم پرسپولیس و هم استقلال وضعیت خوبی دارند و از زیبا بازی کردن دو تیم این انتظار می‌رود که دربی هم زیبا شود.

آماری از وضعیت سرمربیان دو تیم در دربی‌ها نیز نشان می‌دهد باید انتظار تقابلی زیبا از سوی استقلال و پرسپولیس داشته باشیم. پرویز مظلومی تاکنون شش بار در دربی‌ها سرمربی استقلال بوده که از این شش بازی 4 بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته، در یک بازی که مربوط به تورنمنت جام ولایت بود به تساوی رسید و البته در آخرین دیداری هم که سرمربی آبی‌پوشان بود اتفاقی عجیب رقم خورد.

پرویز مظلومی که به دلیل پیروزی‌هایش در دربی لقب «پرویز سوبله، چوبله» را از سوی هواداران گرفته بود، اعلام کرده بود می‌خواهد لقب «پرویز چوبله، پوبله» را هم از آنِ خود کند، اما به یک باره همه چیز خراب شد. استقلال دیداری که 2 بر صفر پیش بود را با نتیجه 3 بر 2 واگذار کرد تا آمال‌های مظلومی در 10 دقیقه به باد برود. با این شرایط می‌توان گفت مظلومی از دربی‌ها خاطرات خوبی دارد، اما آخرین دربی‌اش را با خاطره‌ای تلخ به پایان برد.

برانکو ایوانکوویچ هم که تاکنون فقط در یک دربی حضور داشته است، خاطره‌ای خوش از اولین دربی دارد. سرمربی کروات پرسپولیس در فصلی که تیمش شرایط خوبی نداشت و در همین شرایط هدایت سرخپوشان را به عهده گرفت، توانست با نتیجه یک بر صفر استقلال را شکست بدهد. این برد در آخرین دیدار لیگ چهاردهم از نظر روحی و روانی برانکو و تیمش را در شرایط بسیار خوبی قرار داد و حالا می‌توان گفت با پیروزی سرخپوشان در دو دربی رفت و برگشت فصل قبل، این تیم از نظر روحی و روانی در بهترین شرایط قرار دارد. مطمئناً برانکو با این وضعیت آمال‌های زیادی را در سر می‌پروراند.

پرسپولیس در این بازی شرایط ویژه‌ای هم دارد. هادی نوروزی، کاپیتان این فصل سرخپوشان که آمار خوبی هم در دربی‌ها داشت و توانسته بود سه گل به ثمر برساند، با یک ایست قلبی به دربی 81 نرسید. ایست قلبی که پرسپولیسی‌ها را از نظر روحی و روانی در شرایط ویژه‌ای قرار داد تا بازی‌های این تیم تحت تأثیر قرار بگیرد. پرسپولیس در بازی‌های بعد از درگذشت نوروزی مشکی‌پوش شده و دیگر قرمز نمی‌پوشد و مطمئناً نبود این بازیکن در دربی هم تأثیرات خود را در بازی خواهد گذاشت. حالا پرسپولیسی‌ها می‌توانند از تأثیرات مثبت این اتفاق استفاده کرده و به یاد نوروزی دربی را به سود خود پایان دهند یا اینکه نبود این بازیکن مؤثر و با تجربه که سه گل در دربی‌ها زده بود، به سود استقلالی‌ها شود و برد دیگری در کارنامه پرویز مظلومی و تیمش به ثبت برسد.

دو تیم محروم ندارند اما پرسپولیس اومانیا و حاتمی را به‌دلیل مصدومیت ندارد و در استقلال هم خسرو حیدری پس از پشت سر گذاشتن مصدومیت شرایط بازی کردن را پیدا کرده است.

با تمام این تفاسیر استقلال و پرسپولیس هشتاد و یکمین دربی خود را باید در هفته یازدهم لیگ برتر پانزدهم از ساعت 15 روز جمعه در ورزشگاه آزادی برگزار کنند. سایر مسابقات این هفته شنبه آینده برگزار می‌شود.




انتهای پیام/

منبع:تسنیم

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز