تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
امیرعبداللهیان:

ما مخالف جنگ هستیم و باید این بحران با گفت وگو حل شود

در همین چارچوب آمادگی داریم که نشست مشترک وزیران امور خارجه و دفاع میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس و دیگر همسایگان را برگزار کنیم.
کد خبر: ۵۳۵۲۸

 

 به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه گفت: ایران، مفهوم همسایگی را محور سیاست خارجی قرار داده است.

 حسین امیرعبداللهیان در سومین نشست مجمع گفت‌وگوی تهران که در محل مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شده است در ادامه افزود: در سیاست خارجی با تمام توان اعتمادسازی و تقویت پایه‌های دوستی را مورد توجه خود قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به نگاه ایران به اهمیت ایجاد امنیت در منطقه و نقش کشورهای منطقه در ایجاد امنیت گفت: در همین چارچوب آمادگی داریم که نشست مشترک وزیران امور خارجه و دفاع میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس و دیگر همسایگان را برگزار کنیم.

این دیپلمات عالی رتبه ایران در بخشی دیگر از صحبت های خود در این نشست با تشریح مواضع ایران در بحران اوکراین گفت : ما مخالف جنگ هستیم و باید این بحران با گفت وگو حل شود.

وی افزود : در بحث بحران اوکراین نباید به این بحران نگاه تک بعدی داشت و باید ریشه های ایجاد این بحران نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

وزیر امور خارجه ادامه داد: در بحران اوکراین ، اروپا بهای سیاست های آمریکا که دور از منطقه بحران ایستاده است را می پردازد.

امیر عبداللهیان در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با تاکید بر این که در بحران اوکراین ، ایران یک طرف جنگ نیست و با رد ادعاهای مطرح شده در مورد ارسال تسلیحات و پهپاد از سوی ایران به یکی از طرف های این بحران برای استفاده در این جنگ گفت: هدف از مطرح کردن این ادعاها ، سرپوش گذاشتن بر دمیدن غرب بر آتش جنگ و خشونت در این بحران است .

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مورد روند مذاکرات رفع تحریم ها گفت : ما در مسیر استمرار تبادل پیام ها، مشورت ها و تعامل مستمر با نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا هستیم و روز گذشته معاون مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت وگو های سازنده و رو به جلویی با همکاران من در سازمان انرژی اتمی داشته است.

وی در بخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به بیانیه مشترک چین و شورای همکاری خلیج فارس و انتقاد از مواضع مطرح شده در آن در ارتباط با تمامیت ارضی ایران گفت : مراتب ناخرسندی و اعتراض خود را از طریق مجاری دیپلماتیک به شکل رسمی و با ارائه یادداشت رسمی و اعتراضی به طرف چین اعلام کردیم.

این خبر تکمیل می شود...

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز