تهران ۹.۹۱° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
معاون وزیر ارتباطات :

سامانه مودیان به یکی از مهم‏ترین ابرپروژه های تبادل داده کشور تبدیل می شود

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دومین همایش تبیین قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان گفت: به همت سازمان امور مالیاتی کشور و با اجرایی شدن فاز دوم قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، این سامانه به ابرپروژه تراکنش و داده محور کشور تبدیل می شود.
کد خبر: ۵۳۸۹۲

سامانه مودیان به یکی از مهم‏ترین ابرپروژه های تبادل داده کشور تبدیل می شود

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، رضا باقری اصل معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان یکی از سخنرانان اصلی دومین همایش تبیین قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان اظهار داشت: تا قبل از اجرا و راه اندازی سامانه مودیان، سامانه شاپرک، بزرگترین پروژه تراکنش در کشور بود که به همت سازمان امور مالیاتی، اکنون و در آستانه اجرایی شدن فاز دوم قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، این سامانه به ابرپروژه تراکنش و داده محور کشور تبدیل می شود.

باقری اصل با بیان اینکه با اجرای 29 ماده و 28 تبصره قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، داده های اقتصادی و مالیاتی در یک منظومه جمع آوری می شود افزود: رکن اصلی این قانون، ایجاد شفافیت اقتصادی(مالیاتی) و در گام بعدی، مشارکت مردمی است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری با سازمان امور مالیاتی کشور افزود: این قانون در حالی بعنوان یکی از مهم ترین قوانین سامانه ای کشور در حال اجراست که برای ذینفعان خودش یعنی مودیان مالیاتی، جوایزی برای مشارکت بهتر در نظر گرفته است و این نشان از هوشمندی قانونگذار و اهمیت مشارکت مردمی در اجرای بهینه این قانون دارد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: سامانه مودیان از چند حیث اهمیت بسیاری دارد؛ از آن جمله می توان به نوع ابزار و تامین امنیت اطلاعات، حجم تراکنش‏ها و نوع داده های جمع آوری شده، فناوری‏های جدید و به روز اشاره کرد که استفاده از این امکانات، افزایش مشارکت و تمکین مودیان را درپی خواهد داشت.

وی در پایان با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی با این سامانه در حال بهبود و ارتقای خدمت رسانی به مودیان و کسب و کارهاست، گفت: این سامانه به حکمرانی داده در اداره امور اقتصادی کشور، هوشمند سازی، پیش بینی پذیری نظام اقتصادی و مالیات ستانی عادلانه کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز