تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

پیام سال نو صدراعظم‌ آلمان

ما کشورمان و اروپا را به صورت دائم از گاز روسیه بی‌نیاز خواهیم کرد. و این‌گونه این زمستان را پشت سر خواهیم گذاشت.
کد خبر: ۵۴۴۸۸

پیام سال نو صدراعظم‌ آلمان

 به نقل از ایسنا، اولاف شولتس با تشکر از انسجام و عزم جزم مردم آلمان در رویارویی با پیامدهای جنگ اوکراین فرارسیدن سال نوی میلادی را تبریک گفت. او نقطه عطف سال گذشته را روزی خواند که بمب‌های روسی بر سر اوکراین ریخته شد.

 اولاف شولتس، صدراعظم‌ آلمان با پیام تبریک به استقبال سال نوی میلادی رفت. این سیاستمدار حزب سوسیال‌دموکرات آلمان (SPD) مردم این کشور را فراخواند تا با اعتماد و انسجام به پیشواز سال نو بروند.

او گفت که «سال ۲۰۲۳ را در حالی آغاز می‌کنیم که سال پیش از آن در ۲۴ فوریه اولین موشک‌های روسی به خاک کی‌یف، خارکیف، اودسا و سایر شهرهای اوکراین اصابت کردند و پوتین در دل اروپا آغازگر "یک جنگ تهاجمی امپریالیستی" شد. اما پوتین آن‌چنان که خود می‌پنداشت نتوانست طبق برنامه "در چند روز" اوکراین را فتح کند.»

شولتس با اشاره به "نقش ارزنده کمک‌های آلمان" و وعده ادامه آن گفت، زنان و مردان اوکراینی دفاع جانانه‌ای از وطن کردند، ناتو و اتحادیه اروپا همانند بحران‌های پیشین دچار شکاف نشدند و این بار "چنان متحدانه عمل کردند که مدت‌ها بود سابقه نداشت."

شولتس گفت: «ما با اوکراینی‌ها همدردی داریم، همان‌هایی که حتی در این روزها هم از دست بمب‌ها و موشک‌های روسی آرامش ندارند.»

او ادامه داد: «همان‌طور که همه پیامدهای این جنگ را حس می‌کنند ما هم آن را در زندگی روزمره‌، هنگام خرید در سوپرمارکت، در پمپ بنزین یا وقتی که پول برق و گاز را می‌پردازیم حس می‌کنیم.»

آلمان از نگاه صدراعظمش "کشور قدرتمندی است که پرانرژی و با سرعت راه آینده‌ای خوب و مطمئن را طی می‌کند. کشوری که ما در آن هیچ‌کس را تنها نمی‌گذاریم، چه در شهر باشد و چه در روستا، چه پیر باشد و چه جوان، چه مرفه باشد و چه کم‌تر مرفه، چه زاده این کشور باشد یا از کشوری دیگر آمده باشد."

صدراعظم آلمان با نگاهی مثبت به کار دولت خود گفت، برای این که همه بتوانند از پس قیمت‌های فزاینده بربیایند بسته‌های کمکی بزرگی به تصویب رسیده است.

وی هم‌چنین گفت: «ما کشورمان و اروپا را به صورت دائم از گاز روسیه بی‌نیاز خواهیم کرد. و این‌گونه این زمستان را پشت سر خواهیم گذاشت.»

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز