تهران ۱۱.۷۳° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۱۱.۹۹°
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷

آیا وزارت رفاه خط فقر ۱۴ میلیون تومانی در تهران را تایید می کند؟

در حالی که روز گذشته خبرهایی از خط فقر ۱۴ میلیون تومانی در تهران با استناد به آمار رسمی وزارت کار در رسانه ها منتشر شده است, این وزارتخانه این آمار را نه تأیید و نه تکذیب می کند.
کد خبر: ۵۴۶۷۸

آیا وزارت رفاه خط فقر ۱۴ میلیون تومانی در تهران را تایید می کند؟

روز گذشته برخی رسانه‌ها جزئیاتی از خط فقر در کشور را منتشر کردند که طبق این خبر نرخ فقر یک خانوار 4نفره در سال 1400 برابر 4میلیون و 541 هزار تومان و در سال 1401 برای کل کشور و تهران به ترتیب برابر 7.7 و 14.7 میلیون تومان است.

منبع آمار در این خبر، "گزارش های فقر, پایش فقر در سال 1400 " منتشر شده از سوی سوی وزارت تعاون, کار و رفاه اجتماعی اعلام شده است. اما پیگیری انجام شده از وزارت تعاون, کار و رفاه اجتماعی و همچنین بررسی گزارش های منتشر شده در وب سایت رسمی این وزارتخانه وجود چنین گزارشی را تایید نمی کند.

در تماس های که با بخش های مختلف وزارت کار هم وجود چنین گزارشی در وب سایت این وزارتخانه تأیید و حتی تکذیب نشد و این ابهام باقی است که آیا چنین گزارشی از خط فقر در کشور به صورت رسمی تهیه  شده است یا خیر؟

در بخشی از این گزارش آمده است: برآوردها نشان می‌دهد که خط فقر در سال 1400نسبت به سال 1399رشد حدود 50درصدی داشته و به عدد 1میلیون و 682هزار تومان سرانه در ماه رسیده که بر این اساس خط فقر یک خانوار سه و چهار نفره به ترتیب 3 میلیون و 700و 4میلیون و 541هزار تومان خواهد بود. شایان ذکر است که آخرین اعداد خط و نرخ فقر بر اساس آخرین داده‌های موجود، برای سال 1400بوده و خط فقر برای سال 1401بر اساس برآوردها به طور متوسط در کل کشور به طور سرانه 2.58 میلیون تومان برای خانوار چهارنفره در حدود 7.7 میلیون تومان  است. این عدد برای خانوار چهارنفره و سه‌نفره در شهر تهران برای سال 1401در حدود 14.7 و11.9 میلیون تومان برآورد می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز