تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
شورای شهر تهران:

نام هفت معبر و یک بوستان در تهران تغییر خواهد کرد

اعضای شورای شهر تهران به تغییر نام هفت معبر و یک بوستان در پایتخت رأی مثبت دادند.
کد خبر: ۵۴۶۹۸

نام هفت معبر و یک بوستان در تهران تغییر خواهد کرد

نرگس معدنی پور صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به جلسه هجدهم کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران با بیان اینکه تا کنون ۱۲۸ مصوبه نامگذاری داشتیم که از این میان ۱۱۹ مصوبه برای نامگذاری معابر به نام شهدا بود، گفت: در ابتدا عرض کنم که سردار حاج باقری درخواست نامگذاری معبری به نام سردار پورجعفری داشتند اما در ۳۰ دی ۹۹ بلوار ایثار در منطقه ۲ به نام سردار شهید پورجعفری نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه نامگذاری هفت معبر و یک بوستان در جلسه امروز بررسی می‌شود، اظهار کرد: بوستان فاقد نام در منطقه ۱۷ در محدوده میدان بهاران به نام شهیدان سلمان و روح الله امیر احمدی نامگذاری می‌شود و همچنین کوچه یکم غربی در منطقه ۲۰ در محدوده دولت آباد به نام شهید عباس مسجدی تغییر نام می‌دهد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه خیابان پنجاه و هفتم در منطقه ۲۰ در محدوده دولت آباد به نام شهید حسن احمدی با حفظ شماره نامگذاری خواهد شد، گفت: همچنین پیشنهاد می‌شود کوچه نسترن در منطقه ۲۰ در محدوده دولت آباد به نام شهید امیر مختار حسینی نامگذاری شود.

معدنی پور افزود: کوچه چهل و دوم در منطقه ۲۰ در محدوده دولت آباد نیز با حفظ شماره به نام شهید رضا خرسند افخم نامگذاری شد و کوچه چهل و چهارم در منطقه ۲۰ در محدوده دولت آباد به نام شهید محمدرضا حلوائیان نامگذاری خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود کوچه سی و سوم در محدوده شهر ری در منطقه ۲۰ با حفظ شماره به نام شهید حسین جهانی نامگذاری شود، گفت: همچنین پیشنهاد می‌شود کوچه اول در منطقه ۲۰ در محدوده خیابان شهید اردستانی در فلکه سوم دولت آباد به نام شهید علی اصغر زینال زاده نامگذاری شود.

اعضای شورای شهر تهران با اکثریت آراء تغییر نام هفت معبر و یک بوستان را به تصویب رساندند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز