تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
علی عالی

سکوت مقابل واژه جعلی «خلیج عربی» به‌دلیل کاندیداتوری نایب‌رییسی و نیاز به آری اعراب نباشد

کد خبر: ۵۵۰۶۶

در بیست‌وچهارساعت، کشور عراق، نیروهای سیاسی این کشور، کنفدارسیون فوتبال آسیا، صفحه اینستاگرامی فیفا و جیووانی اینفانتینیو رسما از بازی‌های «خلیج ع‌ر‌ب‌ی» به‌جای خلیج فارس رونمایی کردند و فدراسیون فوتبال ایران موضوع را در حد یک خبر و استفاده از فعل «ارسال خواهد شد» از کنار این قضیه گذشته است. جالب اینکه یکی از ضعیف‌ترین وزرای ورزش واکنش رسمی داشت اما فدراسیون یک بیانیه‌ی کم‌اثر.

رسش مهم این است؛ سخنگوی فدراسیون فوتبال که «مجبور» است درباره هر موضوعی اظهارنظر کند، در هر شبکه تلویزیونی حضور داشته باشد و خبرهای پشت‌پرده فدراسیون فوتبال را تکذیب کند، چرا در قبال این مسئله‌ی مهم حاکمیتی و وطن‌پرستانه همانند ماجرای پرداخت پاداش‌ها به اعضای هیات‌رییسه و کارمندان فدراسیون فوتبال سکوت کرده است؟

از آن مهم‌تر، مهدی تاج و رفقایش در فدراسیون فوتبال چرا این موضوع را می‌خواهند به فیفا شکایت ببرند؟ مگر بازی‌ها در عراق و زیرنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا، شیخ سلمان و وحید کردانی برگزار نمی‌شود؟ قاعدتا ابتدا اعتراض ایران باید به AFC باشد و پیگیریش را به FIFA بسپارد.

دوستان مطلع این سئوال را مطرح می‌کنند ماجرا به انتخابات فوریه AFC و انتخاب مجدد شیخ‌سلمان بازمی‌گردد که رییس فدراسیون فوتبال ایران خودش را به‌عنوان نایب‌رییس AFC کاندید کرده و به‌د‌لیل نیاز به آرای کشورهای حوزه خلیج‌فارس، حاضر نیست با هیچ موضوعی، روابط حسنه‌اش را زیرسئوال ببرد و مراتب اعتراض فدراسیون فوتبال و مردم ایران را به گوش شیخِ بحرینی که از قضا کشورش هم روابط سیاسی خوبی با ایران ندارد، برساند؟ امان از این روابط که منافع کشور را نادیده می‌گیرد

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز