تهران ۱۹.۸۴° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
هواداران بیایند تا در پایان بازی جشن بگیریم

برانکو: هدفمان برد است و می‌دانم آن چه لذتی دارد

سرمربی کروات پرسپولیس که آخرین دربی بین دو تیم را به سود خود پایان داده، بدش نمی آید بار دیگر آن را تجربه کند؛ این را می توان در نوع حرف هایش و ایمانی که به آن دارد در نشست خبری متوجه شد.
کد خبر: ۵۵۰۹
اخبار معاصر: برانکو ایوانکوویچ بعد از پیروزی بر ملوان و در آستانه دیدار با استقلال در نشست خبری حاضر شد و به سوالات خبرنگاران و تشریح شرایط تیمش پرداخت.

سرمربی پرسپولیس که همچنان به خاطر درگذشت کاپیتان اول تیمش با پیراهن مشکی در میادین حاضر می شود در ابتدای این نشست با انتقاد از سیستم تهویه سالن کنفرانس سازمان لیگ که به واسطه برگزاری دربی با حضور حداکثری اصحاب رسانه همراه بود گفت: تعداد زیاد دوستان نشان می دهد که چه بازی مهمی در پیش رو داریم. و خیلی زیباست که جزیی از این نمایش بزرگ فوتبال و بزرگترین واقعه است باشیم و افتخار می کنم من هم جزیی از این برنامه هستم.

وی ادامه داد: سه امتیاز همیشه سه امتیاز است اما پیروزی در چنین بازی هایی ارزش بیشتری از سه امتیاز دارد. چون این مسابقه ای است که در طول سال درباره آن صحبت می شود و بازیکنان همیشه از آن حرف میزنند. من افتخار شرکت در یک دربی را داشتم و بردیم و شادی زیادی را شاهد بودم که آن را هدیه به هواداران مان کردیم . امیدوارم امسال هم موفق باشیم. استقلال در جدول اول است و به شکل خیلی جالبی در برابر سپاهان پیروز شدند.

اما طبیعی است که این بازی دربی است و فرقی ندارد شما کجای جدول هستید و تمام تلاش ما این است که با برد بیرون بیاییم. آن چیزی که انتظار داریم بازی محکم و جالب توجه و سختی خواهد بود که اسم آن دربی است. اما طبیعی است که این بازی دربی است و فرقی ندارد شما کجای جدول هستید و تمام تلاش ما این است که با برد بیرون بیاییم. آن چیزی که انتظار داریم بازی محکم و جالب توجه و سختی خواهد بود که اسم آن دربی است.

هیچ نکته مبهمی درباره استقلال وجود ندارد

تمام بازی های استقلال را تماشا کرده ام و فکر می کنم هیچ نکته مبهمی درباره شناخت دو طرف از یکدیگر وجود ندارد و هیچ چیزی نمی تواند ما را غافلگیر کند و در نهایت این بازیکنان هستند که حلقه اصلی بازی هستند.

بازی را بازیکنان میانی مشخص می کنند

وسط زمین قلب زمین است و طبیعی است که خیلی از موارد زمین بستگی به کیفیت بازیکنان میانی است. در میانه زمین نبرد سختی بین بازیکنان ما و استقلال است و در آخر مشخص خواهد شد چه کسی موفق تر است.

با معجون جوانی و تجربه به میدان می رویم

تجربه خیلی مهم است و تعیین کننده نتیجه است چچون بازیکنان باتجربه با فکر بازی می کنند و در صحنه های بحران زا بهتر تصمیم می گیرند. اما بازیکنان جوان شوق و کیفیت مضاعف به تیم می دهند و طبیعی است که در این بخش باید دید کدام جوان از تیم ها بهتر کار خواهد کرد. ورزش جوان و مسن نمی شناسد و هرکس بهتر باشد نتیجه خواهد گرفت.

من می گویم چه کسی بازی کند

من به عنوان مربی کسی که بهتر است را در نظر می گیرم و هم آقای بنگستون، عالیشاه، علی پور و طارمی کیفیت خاص خودشان را دارند و قطعا می دانیم که در هر کدام از بازیکنان کیفیت هایی وجود دارد که در مقطعی از بازی می تواند به تیم کمک کند. اگر بخواهیم بگویم که مربی ای که به بازیکنان بومی میدان داده من هستم و اینکه از بین بنسگتون و طارمی و علیپور چه کسی بازی می کند فردا مشخص خواهد شد. طارمی بازی می کند و او در حلقه بازی ماست و مطمئنا فردا بازی می کند.

بیایید تا در پایان بازی به جشن و شادی بپردازیم

من مسابقات بزرگ زیادی را رهبری کردم. بازی های تیم ملی، تیم هایی در کرواسی، چین و امارات و در حال حاضر در تیم بزرگ پرسپولیس و طبیعی است به عنوان تیم باشگاهی دربی هایی زیادی را تجربه کردم اما هیچ کدام را نمی توان به دربی سرخابی ها مشابه دانست. شاید تفاوت بزرگ این است که در ایران مهم نیست که آنها در کجای جدول هستند و استادیوم کاملا پر می شود. هواداران معمولا علاقه دارند ما دربی را ببریم تا اینکه قهرمانی شویم. بعد از این بردها شادی بیشتری نصیب هواداران می شود. طبیعی است در کنار دربی های که در کشورهای دیگر داشتم احساس دیگری به این دربی دارم و برایم اهمیت بیشتری دارد. بزرگترین وظیفه ام این است که شادی برد را به تماشاچیان وارد کنیم و علیرغم وضعیت هوایی که اعلام شده مصرانه از آنها دعوت می کنیم در استادیوم حضور یابند تا شادی را به آنها تقدیم کنیم.

می دانم چه زمانی از بازیکنانم استفاده کنم

این مسابقه است و هر بازی مقررات خاص خودش دارد. اگر یادتان باشد در مشهد در دقیقه اول شانس گل داشتیم اما طبیعی است که در 10 دقیقه اول کار را تمام کنیم اما غیرمنطقی است همچین انتظاری را هم داشته باشیم. بازی تراکتور و ذوب را بخاطر بیاورید و تا دقیقه 80 آنها جلو بودند اما بازی تغییر می کند. این برای این است که بازیکنان در شروع بازی تمرکز کامل دارند و انرژی زیادی دارند و در نیمه دوم افت توان داریم اما هر بازی مقررات خاص خودش را دارد. برای همین است که تعویض ها را گذاشتند تا ریتم بازی را تغییر داد و همانطور که قبلا اعلام کردم خوشحالم که نیمکتی قوی دارم که می توانند به تیم کمک کنند. ما گاهی بدون 5 بازیکن اصلی در زمین حاضر شدیم اما بازی را بردیم و کمبود بازیکنان اصلی احساس نشد.

هر اتفاقی در دربی ممکن است

 کاملا به انتظار هواداران واقف هستم اما برای من لازم نیست فشار از روی نیمکت یا تماشاچیان منتقل شود و خودم به خودم فشار می آورم و خواست ما بازی زیبا است و همانطور که هر تیمی که زیبا بازی کند. اما این دربی است و در هیچ دربی در دنیا مقررات خاصی وجود ندارد و هر اتفاقی ممکن است بیفتد. ما بازی می کنیم تا بازی را ببریم و از آن لذت ببریم.

به سورپرایز فکر نکرده ایم

ما تمرین خاصی نداشتیم چون فرصتی نبوده چون دو روز پیش بازی با ملوان را پشت سر گذاشتیم و طبیعی است که بازیکنانم بیشتر به ریکاوری بپردازند. باید ببینم در تمرین امروز چطور برگزار خواهیم کرد و چطور سورپرایز می توانیم داشته باشیم.

امیدوارم با برد روح هادی هم با ما شادی کند

در دربی آخر و حتی در سه دربی اخیر مرحوم هادی بازیکن کلیدی بود. همانطور که قبلا گفتم این فقدانی که برای ما پیش آمد را نمی توان با بازیکنی جایگزین کنیم و خیلی زیبا خواهد بود با این برد روح هادی هم با ما شادی کند.


انتهای پیام/
منبع:ورزش 3
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز