تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۳.۷۹°
۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱

هشدار وزیر آموزش پرورش درباره تعطیلاتی مدارس

آموزش مجازی یکی از موضوعات مهم و در حال توسعه در جهان است که مورد توجه جدی آموزش و پرورش کشورهای مختلف قرار گرفته است و از آن برای آموزش افرادی که به آموزش دسترسی ندارند، استفاده می کنند.
کد خبر: ۵۵۲۳۸

هشدار وزیر آموزش پرورش درباره تعطیلاتی مدارس

به گزارش معاصر به نقل از  ایسنا، وزیر آموزش و پرورش گفت: تعطیلات بدون برنامه به آموزش و پرورش کشور ضربه می‌زند، باید تعطیلات را ساماندهی و برنامه‌ریزی کرد.

هزارو بیست و سومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در این جلسه اعضای شورای آموزش و پرورش نظرات و پیشنهادهای خود را درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله لزوم ایجاد شور و نشاط در مدارس، لزوم آشنایی مردم با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، توجه جدی به مدرسه و نیازهای آن، چگونگی جذب نیرو و بازنگری در ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان، توجه به رویکردهای فرهنگی و تربیتی در آموزش و پرورش، توجه به بحث هویت ملی و ارزش های دینی، لزوم اطلاع رسانی و تبیین موضوع مردمی سازی آموزش و پرورش که مورد تاکید سند تحول بنیادین است، کنکور و ایجاد چالش برای نظام آموزشی کشور، ضرورت اطلاع رسانی فعالیت ها و عملکرد آموزش و پرورش، بازدید دانش آموزان از مراکز علمی، پژوهشی و صعنتی کشور، توجه جدی به زیرساخت های ضروری مدارس، درباره اینکه در زمان کرونا، تعطیلی مدارس کار درستی بوده، تحقیقی انجام شده است؟، دادن اختیارات لازم به مدیران مدارس برای جلب مشارکت‌های مردمی، لزوم توجه به آموزش و پرورش نقاط مختلف کشور، تنوع بخشی به محیط های یادگیری و تقویم آموزشی با توجه به شرایط و موقعیت اقلیمی کشور و... مطرح کردند.

در ادامه جلسه وزیر آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از فعالیت‌های آموزش و پرورش گفت: در سند تحول بنیادین و سند تحول دولت مردمی به بحث مردمی سازی آموزش و پرورش تاکید شده و این موضوع باید برای مردم تبیین و اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه ایران در سال ۲۰۲۳ میزبان المپیاد فیزیک است افزود: دپیلماسی آموزشی باید در کنار دپیلماسی سیاسی و اقتصادی قرار گیرد تا بتوان از ظرفیت‌ها و دستاوردهای علمی و آموزشی روز دنیا در حوزه آموزش و پرورش استفاده کرد.

نوری اظهارکرد: تعطیلات بدون برنامه به آموزش و پرورش کشور ضربه می زند و باید تعطیلات را ساماندهی و برنامه ریزی کرد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: تنوع بخشی به محیط آموزشی دانش آموزان و ایجاد شور و نشاط در مدارس و راه اندازی اردوهای علمی و هدفمند از ضروریات آموزش و پرورش کشور است.

وی بیان کرد: برای اجرای سند تحول بنیادین لازم است قوانین موجود را تنقیح و اصلاح کرد تا موانع اجرای سند تحول بنیادین برطرف شوند.

در ادامه جلسه محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: بحث ساماندهی زمان آموزش در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بود که براساس بند ۴ ماده ۶ قانون تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش درخواست کردیم که این موضوع اول در کمیسیون ها و شورای عالی بررسی و تصویب شود و برای بررسی و تایید نهایی به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به لزوم اتخاذ تدابیر مناسب برای دسترسی افراد لازم التعلیم به آموزش اظهار کرد: برای افراد لازم التعلیم در نقاط مختلف کشور که امکان دسترسی به خدمات آموزشی حضوری ندارند باید یک راه حل اصولی و منطقی برای ارائه خدمات آموزشی و تربیتی پیش بینی شود.

امانی اظهار کرد: آموزش مجازی یکی از موضوعات مهم و در حال توسعه در جهان است که مورد توجه جدی آموزش و پرورش کشورهای مختلف قرار گرفته است و از آن برای آموزش افرادی که به آموزش دسترسی ندارند، استفاده می کنند.

وی افزود: باید یک مصوبه درباره آموزش مجازی که تمام جوانب آن در نظر گرفته باشد، تدوین و تصویب کرد تا روند اجرای آن تسهیل شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به فرآیند اجرایی کردن برنامه درسی ملی تا سطح مدرسه تصریح کرد: سه سطح برنامه ریزی درسی داریم. سطح ملی، سطح منطقه‌ای و سطح مدرسه که هر کدام از اینها مکمل دیگری است. برای اولین بار سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، برنامه درسی در سطح مدرسه طراحی و تدوین کرده است.

وی با اشاره به لزوم تدوین و اجرای برنامه درسی در سطح مدرسه تاکید کرد: یعنی اینکه مدرسه متناسب با شرایط و موقعیتش برنامه درسی مورد نیاز خودش را داشته باشد.

در این جلسه کلیات ماده واحده فرآیند اجرایی کردن برنامه درسی ملی تا سطح مدرسه به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید.

این ماده واحده در راستای عملیاتی کرد راهکار 1 ـ 1 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و به منظور ساماندهی تولید مواد آموزشی فرآیند اجرایی کردن درسی ملی تا سطح مدرسه و بر اساس برنامه درسی ملی آموزش و پرورش، به تصویب شورای عالی رسیده است.

این مصوبه پس از بررسی بندهای مختلف آن و تصویب شورای عالی آموزش و پرورش و تایید رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز