تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰

جشنواره «عمار» به ایستگاه پایانی رسید/ معرفی سرباز به جای سلبریتی

جمال شورجه الگویی برای جوان‌هایی است که در مسیر سینمای انقلاب گام برمی‌دارند اگر قرار است اتفاقی در سینمای انقلاب ما رخ دهد شما جوانان معتقد باید در این مسیر گام بردارید.
کد خبر: ۵۵۴۰۲

جشنواره «عمار» به ایستگاه پایانی رسید/ معرفی سرباز به جای سلبریتی

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا: آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» در حالی برگزاری شد که محمود شهبازی یکی از برندگان این رویداد گفت که جشنواره عمار به جای سلبریتی سرباز به وطن معرفی می‌کند.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» امشب پنجشنبه - ۲۲ دی‌ماه - با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و جمعی از هنرمندان حاضر در این رویداد در سینما فلسطین تهران برگزار شد.

در این مراسم که هنرمندانی چون جمال شورجه، مهران رجبی و محسن علی‌اکبری حضور داشتند اجرای برنامه را فضه‌السادات حسینی برعهده داشت.

جشنواره «عمار» به ایستگاه پایانی رسید/ معرفی سرباز به جای سلبریتی

در ادامه پس از پخش کلیپی نوبت به اهدای جوایز رسید.

جوایز بخش آرمان روح‌الله

جوایز بخش «آرمان روح‌الله» با حضور اعضای هیأت داوران این بخش و همراهی خانواده شهیدان صیاد خدایاری و علی‌اصغر بی گلو اهدا شد.

لوح تقدیر این بخش به «پاییز حرم» به کارگردانی علی خسروی تقدیم شد.

علی خسروی در این بخش گفت: امیدوارم برای داشتن ایران قوی یک سینمای قوی داشته باشیم و بتوانیم مراحل پیشرفت اقتصادی ایران را نشان بدهیم.

لوح تقدیر دیگر این بخش به «خوبان عالم» به کارگردانی امید مدهج و حمیدرضا بهوندی اهدا شد.

نعیمی تهیه‌کننده این اثر که به نیابت برای دریافت جایزه روی صحنه آمده بود بیان کرد: حماسه ایل بیکگ به خوبی در این اثر به تصویر کشیده شد در حالی که این ایل ۲۶ هزار جمعیت دارد در روز تشییع شهدا ۳۰ هزار نفر به تشییع آمده بودند.

لوح تقدیر دیگر به «برای بیرق» به کارگردانی محمود شهبازی تعلق گرفت.

شهبازی گفت: جشنواره «عمار» به جای معرفی سلبریتی سرباز برای وطن اهدا می‌کند و افتخار می‌کنم سربازی برای کشورم هستم.

سلیمی ضمن تشکر از عواملی که در ساخت این اثر حضور داشتند، گفت: در شرایط فعلی نیاز به گفتگو است. بیگانگان کوچک‌ترین فضایی را برای گفتگو برنمی‌تابند، از مردم می‌خواهم این فضا را بشکنند و وارد گفتگو شوند، تا می‌توانیم باید فضا را عقلانی کنیم، ما فقط بلدیم شعار دهیم وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، حالا که رهبر حکم جهاد داده است، پس به سمت جهاد تبیین برویم که ایشان روی آن تاکید دارند. کسی که پیشانی‌اش از نماز خواندن پینه بسته بود حالا به جاسوسی محکوم شده و در آستانه اعدام است، چه چیزی باعث می‌شود چپ نکنیم؟ این همان مباحث تعلیمی است.

برگزیدگان بخش حافظه ملی

در بخش مستند «حافظه ملی» لوح تقدیر به «کابوس نیمه‌شب» به کارگردانی علی عارضی اهدا شد.

در ادامه جایزه ویژه «موزاییک مرگ بر آمریکا» به «سفارت سیاه» به کارگردانی رضوانه فتحی تعلق گرفت.

فتحی پس از دریافت این جایزه بیان کرد: امیدوارم بتوانیم در جهاد تبیین موفق باشیم.

خزاعی: جمال شورجه الگویی برای جوان‌هایی است که در مسیر سینمای انقلاب گام برمی‌دارند

در ادامه این مراسم محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی برای مراسم تجلیل از جمال شورجه روی سن آمد و گفت: قصدم صحبت نبود و به دلیل تجلیل از آقای شورجه آمدم. زمانی که ایشان کارگردانی می‌کرد دستیار دوم ایشان بودم جدا از درس فیلمسازی درس اخلاق از او گرفتم و این تجربه همه کسانی بود که با ایشان کار می‌کردند.

وی با بیان اینکه آقای شورجه همانند اسمشان جمال سینمای انقلابی ایران هستند، افزود: برای سلامتی ایشان دعا می‌کنیم که دوباره به سینمای ما بازگردند و فیلم خودشان را به اتمام برسانند.

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: جمال شورجه الگویی برای جوان‌هایی است که در مسیر سینمای انقلاب گام برمی‌دارند اگر قرار است اتفاقی در سینمای انقلاب ما رخ دهد شما جوانان معتقد باید در این مسیر گام بردارید.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز