تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹

اذعان مقام آمریکایی به آلوده شدن سامانه هوایی‌ آمریکا در پی لغو هزاران پرواز

این موضوع موجب کاهش ارزش سهام خطوط هوایی ایالات متحده در جلسه پیش از بازار روز چهارشنبه شده است.
کد خبر: ۵۵۴۱۰

اذعان مقام آمریکایی به آلوده شدن سامانه هوایی‌ آمریکا در پی لغو هزاران پرواز

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ یک مقام آمریکایی یک روز پس از لغو هزاران پرواز در آمریکا اعلام کرد که ممنوعیت پرواز و اختلال در سامانه اداره هوانوردی فدرال در صبح چهارشنبه که بر هزاران پرواز در سراسر آمریکا تأثیر گذاشت، نتیجه اشتباه نرم افزاری در جریان تعمیر و نگهداری سیستم‌ها بوده است.

این مقام آمریکایی که نامش بیان نشده است، به شبکه ای بی سی نیوز آمریکا گفت که یک مهندس بدون اینکه متوجه اشتباه خود شود، یک فایل را با فایل دیگری جایگزین کرده است.

وی افزود: پس از بروز مشکل در سیستم و اختلال در آنها، کارکنان اداره هوانوردی فدرال به سرعت سعی در کشف مشکل کردند اما مهندسی که مرتکب خطا شده بود، متوجه اشتباه خود نشد.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: این یک اشتباه غیرعمد بود که میلیون ها دلار به کشور خسارت زد.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد که پس از رفع نقص فنی در سامانه هشدار پروازها در طول شب گذشته که باعث توقف همه پروازهای این کشور شده بود، پروازها به تدریج درحال از سرگیری هستند.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: پس از بروز اختلال شبانه در سامانه هشدار عملیات های هوایی که اطلاعات ایمنی را در اختیار خدمه پرواز قرار می دهد، عملیات عادی ترافیک هوایی به تدریج در سراسر آمریکا درحال از سر گیری است.

بر اساس این بیانیه، دستور ممنوعیت پرواز لغو شده است. اما اداره فدرال هوانوردی آمریکا همچنان درحال بررسی علت وقوع این مشکل است.

سایت ردیابی پرواز FlightAware بدون ذکر دلیل اعلام کرد که بیش از ۷۶۰ پرواز داخلی از ساعت ۶:۳۰ صبح امروز چهارشنبه به وقت محلی به تعویق افتاده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در وب سایت Aena که این فرودگاه را اداره می‌کند، چند پرواز از فرودگاه مادرید به ایالات متحده نیز صبح امروز با تاخیر انجام شد.

این موضوع موجب کاهش ارزش سهام خطوط هوایی ایالات متحده در جلسه پیش از بازار روز چهارشنبه شده است.

اداره هوانوردی آمریکا در توییتر اعلام کرده است: اگرچه برخی از عملکردها شروع به بازیابی کرده‌اند، اما عملیات سیستم ملی فضای هوایی محدود است.

یونایتد ایرلاینز نیز اعلام کرده بود که به طور موقت تمام پروازهای داخلی خود را به تعویق انداخته است و زمانی که اطلاعات بیشتری از اداره هوانوردی ایالات متحده دریافت کند، شرایط به روز رسانی شده را منتشر خواهد کرد.

بروز آنچه مسئولان آمریکایی آن را نقص رایانه‌ای اعلام کردند، ترافیک هوایی را در سراسر ایالت متحده فلج کرد و هیچ هواپیمایی مجاز به برخاستن از فرودگاه‌های آمریکا تا پیش از ساعت ۱۴ به وقت گرینویچ نیست.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز