تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

وزیر خارجه ترکیه: سه‌شنبه با امیرعبداللهیان دیدار می‌کنم

چاووش اوغلو که در رواندا حضور داشت گفت که سه‌شنبه آینده با امیرعبداللهیان دیدار خواهد کرد
کد خبر: ۵۵۴۲۳

وزیر خارجه ترکیه: سه‌شنبه با امیرعبداللهیان دیدار می‌کنم

به گزارش معاصر به نقل از فارس؛ وزیر امور خارجه ترکیه گفته وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هفته آینده به ترکیه سفر خواهد کرد

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز پنجشنبه گفت حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هفته آینده به ترکیه سفر خواهد کرد.

پایگاه خبری-تحلیلی «المانیتور» با نقل این اظهارات وزیر خارجه ترکیه نوشت دیدار دیپلمات‌های ارشد ترکیه و ایران در شرایطی صورت خواهد گرفت که مسکو در تلاش است دیداری میان وزیران خارجه ترکیه، سوریه و روسیه ترتیب دهد.

چاووش اوغلو که در رواندا حضور داشت گفت که سه‌شنبه آینده با امیرعبداللهیان دیدار خواهد کرد. او همچنین گفت: «رئیس‌جمهور ایران نیز ممکن است در روزهای آینده به ترکیه سفر کند.»

المانیتور نوشته روسیه و ایران به عنوان کشورهایی که از سوریه در مبارزه با معارضان مسلح حمایت می‌کردند از مدت‌ها پیش آنکارا را به گفت‌وگوی سیاسی با دولت سوریه تشویق کرده‌اند.

با وجود این، ترکیه از جمله کشورهایی است که از گروه‌های معارضی که به دنبال عزل بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه از قدرت هستند حمایت می‌کند. آنکارا، تهران و مسکو موسسان «روند آستانه» هستند که به دنبال یافتن یک راه حل سیاسی برای اتمام جنگ سوریه است.

چاووش اوغلو گفت که دمشق، مسکو و آنکارا هنوز تاریخی برای این دیدار پیدا نکرده‌اند اما چنین اتفاقی ممکن است تا همین فوریه ماه جاری رخ دهد.

ساعاتی قبل‌تر گزارش شد رئیس جمهور سوریه در دیدار با فرستاد ویژه رئیس جمهور روسیه گفت که لازمه اثر بخشی هر گونه دیدار با مسئولان ترکیه این است که اشغالگری پایان یابد و حمایت از تروریسم هم متوقف گردد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، طرفین در این دیدار، روابط راهبردی مسکو-دمشق و مکانیزمهای ارتقای آن را بررسی کردند. در این نشست، همچنین اوضاع در سطح منطقه و بین‌الملل بررسی شد.

بشار اسد گفت که جنگ سیاسی و رسانه‌ای، شدیدترین جنگ در حال حاضر است و این مسئله مستلزم وضوح و ثبات بیشتر در مواضع سیاسی است. لذا سوریه از عملیات ویژه نظامی روسیه در دونباس حمایت می‌کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز