تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

حل مشکلات معیشتی مردم از نقاط قوت بودجه ۱۴۰۲ است

بر اساس اعلام رئیس مجلس شورای اسلامی، کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور روز دوم بهمن ماه در مجلس به رای گذاشته می شود.
کد خبر: ۵۵۴۲۸

حل مشکلات معیشتی مردم از نقاط قوت بودجه ۱۴۰۲ است

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی منابع لازم برای رفع مشکلات معیشتی مردم بخصوص اجرای قانون جوانی جمعیت و تخصیص بودجه برای یارانه معیشتی و دارو از نقاط قوت لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور است.

حسین گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد روند بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور گفت: توجه به رفع مشکلات معیشتی مردم یکی از اولویت‌های مجلس یازدهم است که دولت در لایحه بودجه سال آینده کل کشور به آن اهتمام داشته است.

وی افزود: اختصاص منابع لازم برای افزایش ۱۰۰ درصدی حق اولاد و ۵۰ درصدی حق عائله مندی در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت را می توان یکی از نقاط قوت بودجه سال آینده برشمرد.

نماینده مردم ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت همچنین منابع خوبی برای تداوم پرداخت یارانه معیشتی، یارانه نان و یارانه مربوط به دارو و تجهیزات پزشکی در نظر گرفته است که نشان می دهد حل مشکلات معیشتی مردم و بهبود رفاه اجتماعی را در دستور کار دارد.

این نماینده مجلس به سخنان رئیس جمهور در زمان تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور به مجلس اشاره کرد و افزود: تلاش دولت این بوده تا این لایحه منطبق با سیاست‌های کلی ابلاغی برنامه هفتم باشد و از این رو دغدغه نمایندگان در مورد بررسی این لایحه ذیل سند بالا دستی کشور رفع شده است.

به گزارش ایرنا، آیت الله رئیسی رئیس جمهور ۲۱ دی ماه لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد؛ البته با توجه به مصوبه مجلس برای دو مرحله ای شدن بررسی بودجه، دولت بخش مربوط به بودجه شرکت های دولتی را آبان ماه و بخش مربوط به تبصره ها و احکام آن را پنجم دی ماه تقدیم مجلس کرده بود و در نهایت ۲۱ دی ماه جداول بودجه را به قوه مقننه رساند.

لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با سقف کلی ۵۲۶۱ هزار میلیارد تومان بسته شده که نسبت به سال جاری معادل ۴۰ درصد افزایش دارد.

آیت الله رئیسی در زمان تقدیم لایحه بودجه سال‌ آینده، گفت که لایحه برنامه هفتم توسعه به زودی در دولت نهایی و تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.

بر اساس اعلام رئیس مجلس شورای اسلامی، کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور روز دوم بهمن ماه در مجلس به رای گذاشته می شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز