تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر:

امدادرسانی به ۱۶ هزارنفر در برف و کولاک اخیر

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به نزدیک به ۱۶ هزار نفر در پی بارش برف و وقوع کولاک و آبگرفتگی در ۲۷ استان کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۵۵۷۰

امدادرسانی به ۱۶ هزارنفر در برف و کولاک اخیر

صادق محمودی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی هلال احمر در حوادث مرتبط با بارش برف و باران و وقوع کولاک و آبگرفتگی در کشور گفت: از ۱۸ دی ماه تا صبح امروز ۳۱ استان کشور درگیر پدیده‌های جوی بودند که از این تعداد در ٢٨٨منطقه شامل ١٢٥محور، ٢٥ شهر، ١١٥روستا و ٢٣منطقه عشایری از ۱۴۲ شهرستان در ۲۷ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد عملیات امدادی به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه در این مدت به ۱۵ هزار و ۹۲۰ نفر امدادرسانی شده است، گفت: همچنین سه هزار و سه نفر نیز اسکان اضطراری داده شده و ۳۱ نفر نیز به مناطق امن انتقال داده شدند. ۳۸ نفر از حادثه دیدگان نیز با توجه به سطح آسیب‌دیدگی نیازمند انتقال به مراکز درمانی بودند که به وسیله آمبولانس به بیمارستان انتقال داده شدند.

سرپرست سازمان امدادونجات و جمعیت هلال احمر درباره آمار جانباختگان حوادث جوی اخیر نیز گفت: طبق آمارهای جمعیت هلال احمر تعداد فوتی‌های مرتبط با حوادث جوی همان سه نفری است که در روزهای اخیر اعلام شد. دو خانم در شهرستان فسا و به دلیل سیل جان باختند و یک مرد نیز به دلیل ریزش آوار در منوجان جان خود را از دست داد.

محمودی درباره آمار خودروهای رهاسازی شده از برف نیز گفت: ٨١٨دستگاه خودروی سواری از برف رها سازی شدند. همچنین امدادگران سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از ۸۹ واحد مسکونی نیز عملیات تخلیه آب را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۸۱۰ امدادگر از ۵۰۵ تیم عملیاتی در ماموریت‌های مربوط به حوادث جوی در این ایام مشارکت داشتند، گفت: امدادگران سازمان امداد و نجات با توجه به ادامه بارندگی‌ها همچنان در آماده باش کامل قرار دارند. همچنین امدادرسانی در خراسان رضوی، فارس، کردستان، همدان و لرستان همچنان ادامه دارد.

به گفته محمودی این ماموریت‌ها نیز تنها بخشی از اقدامات سازمان امدادونجات در روزهای اخیر است و امدادگران دیگر سازمان امدادونجات نیز در حوادثی چون تصادفات جاده‌ای، آتش‌سوزی و ... نیز مشارکت داشتند.

سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر درباره اقلام امدادی توزیع شده در میان حادثه‌دیدگان نیز گفت: اقلامی چون چادر، پتو، موکت، نایلون، والور، بسته‌های غذایی و ... در این مدت در میان حادثه دیدگان توزیع شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز