تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵

رئیس جمهور کره جنوبی: امارات شریک ایده‌آل است

امارات ک خود را برای دوران پس از نفت آماده می‌کند و کره جنوبی با ایده‌های نوآورانه و مهارت‌های فنی خود شرکای کاملی هستند.
کد خبر: ۵۵۵۹۶

رئیس جمهور کره جنوبی: امارات شریک ایده‌آل است

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، مراسم استقبال رسمی از رئیس جمهوری کره جنوبی با حضور رئیس امارات در ابوظبی برگزار شد.

 یون سوک یول پس از ورود به امارات در فرودگاه ابوظبی ابراز امیدواری کرد که شاهد «دستاوردهای بزرگی» در نتیجه سفرش به این کشور باشد.

کیم کیون هی، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری کره جنوبی در این باره به خبرنگاران گفت: رئیس‌جمهور همچنین گفت که وزرا و مقامات مختلف بیش از ۱۰۰ شرکت او را همراهی می‌کنند و مشتاقانه منتظر دیدن دستاوردهای بزرگ از این سفر است.

طبق این گزارش، انتظار می‌رود کره جنوبی و امارات حدود ۳۰ پیش‌نویس تفاهم در بخش انرژی، تسلیحات و سرمایه گذاری امضا کنند.

طبق گفته کیم کیون هی، عبدالله بن زاید در جریان دیدار با یون سوک یول گفت که از دیدار با رئیس جمهور و کیم کیون هی بانوی اول کره جنوبی که در این سفر او را همراهی می‌کند مفتخر است.

عبد الله بن زاید افزود: مهم است که یون سوک یول اولین رهبر است که از زمان تحلیف محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات در ماه مه گذشته، به امارات متحده عربی سفر کرده است.

یون سوک یول نیز امارات را "شریک ایده‌آل" برای همکاری با این کشور توصیف کرد.

یون همچنین پس از ورود به ابوظبی در دیدار با حدود ۱۵۰ شهروند کره جنوبی مقیم امارات گفت: امارات که خود را برای دوران پس از نفت آماده می‌کند و کره جنوبی با ایده‌های نوآورانه و مهارت‌های فنی خود شرکای کاملی هستند.

همچنین خبرگزاری رسمی امارات (وام) گزارش داد، «محمد بن زاید» رئیس امارات امروز (یکشنبه ۱۵ ژانویه) در مراسم رسمی استقبال از رئیس جمهوری کره جنوبی، حاضر شد.

رئیس جمهوری کره جنوبی در رأس هیئتی بلندپایه شامل وزرای اقتصاد، علوم و فناوری، ارتباطات، امور خارجه، صنایع و بازرگانی و انرژی، زیرساخت، محیط زیست، بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی، مشاور امنیت ملی و رؤسای شماری از شرکت‌های بزرگ کره‌ای سفر چند روز خود به امارات را آغاز کرده است.

در پی مراسم استقبال رسمی، دیدارهای دوجانبه رؤسای دو کشور و هیئت های همراه آنها آغاز شد.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز