تهران ۱۹.۸۴° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
معصومه پاشایی، نماینده‌ی مجلس یازدهم و عضو فراکسیون مجلس در گفتگو با معاصر:

واردات خودرو در منطقه‌ی آزاد قشم

 معصومه پاشایی، عضو فراکسیون صنایع و معادن به خبرنگار معاصر گفت: به دلیل رطوبت بالا فرسودگی زیادی در ناوگان حمل و نقل عمومی در منطقه‌ی آزاد قشم مشاهده می‌شود
کد خبر: ۵۵۵۹۷

واردات خودرو در منطقه‌ی آزاد قشم

معصومه پاشایی درخصوص بازدید از منطقه آزاد قشم گفت:

در صورتی که در این منطقه ثبات مدیریتی به همراه اجرای برنامه ها طبق زمانبدی در نظر گرفته شده ,انجام پذیرد به نظر می رسد از دیر مناطق هم بهتر پیشرفت کند و جلو بیفتد زیرا این منطقه دارای پتناسیل و شرایط مناسب جغرافیایی و زیر ساخت های مناسب در حوزه آب و برق می باشد که نشان از آن دارد که شرایط برای پیشرفت صنعت فراهم است بخصوص صنایع پاک از جمله صنعت پوشاک,دارویی وغذایی.هر چند که در حال حاضر شرایط بحرانی است و آن گونه که انتظار می رفت برنامه پیش نرفته است و نیاز است که جلسه های با حضور مدیر عامل ان و بخش خصوصی دائما برگزار شود تا پتانسیل های این منطقه معرفی شوند.و شخصا عقیده دارم آینده ای بسیار روشن در انتظار این منطقه است.در حوضه اجتماعی نیز بازخوردهای بسیار خوبی داشته ایم که رضایت بومیان را در پی داشته است زیرا دادن زمین رایگان به بومیان و کمک در ساخت و سازها نتیجه بازخورد بسیار خوبی داشته است و می توان گفت بزرگ ترین ثروت ما در منطقه آزاد کشور ,مردم آن منطقه هستند.و باید این طرح در دیگر مناطق آزاد بویژه در کیش و چابهار نیز اجرا شود .

عضو فراکسیون صنایع و معادن در ادامه در خصوص این سوال که چرا در منطقه آزاد فقط دستور واردات خودرو برقی صورت گرفته است واینکه شرایط حمل و نقل عمومی منطقه را چگونه ارزیابی می کنید؟ افزود:

اولویت اول واردات خودرو برای ما دو منطقه قشم و کیش هستند ,و از آنجایی که به دلیل رطوبت بالا فرسودگی زیادی در ناوگان حمل و نقل عمومی این منطقه صورت گرفته است. زیرا رطوبت بالا عمر خودرو را پایین می آورد و شرایط نگهداری از آن را بسیار سخت می کند.

در این زمینه با دکتر فاطمی وزیر صمت گفتگو های صورت پذیرفته است و توافق شده است که نشست مشترکی صورت پذیرد تا این مشکل را بررسی و تغییراتی در آیین نامه واردات خودرو صورت بگیرد و کمک کنیم هر چه زودتر مشکل ناوگان عمومی برطرف شود.

حتی می توان از خودروهای برقی برای حل معضل آلودگی در کلانشهرها بویژه تهران استفاده کرد زیرا چاره ای جز این نداریم و سایر کشورها بویژه ترکیه نیز استفاده از خودروهای برقی را در برنامه کاری کشور خود قرار داده اند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز