تهران ۹.۹۱° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
مخبر:

ایجاد ساختار تخصصی و گروه بندی اندیشکده‌ها

اماندهی اندیشکده های اقتصادی برای گسترش تعامل و ارتباط با بدنه دولت به ویژه وزارتخانه ها اهمیت اساسی دارد.
کد خبر: ۵۵۶۰۰

ایجاد ساختار تخصصی و گروه بندی اندیشکده‌ها

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، معاون اول رئیس جمهور در نشستی دو ساعته با مدیران ۱۶ اندیشکده اقتصادی فعال در کشور به بررسی مسائل روز اقتصادی و بررسی ایده ها و پیشنهادات آنها برای حل چالش های پیش روی پرداخت.

 محمد مخبر در این نشست که صبح امروز(یکشنبه) برگزار شد، با تأکید بر اینکه اندیشکده های فعال در کشور کانون و سرمایه ای بزرگ برای تعریف مسأله و ایده و همچنین حل مشکلات کشور هستند، تصریح کرد: نیروهای دلسوز، تحصیلکرده و جوان دانشگاهی نعمتی بزرگ برای حل مسائل دولت و کشور به شمار می آیند.

وی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته از ظرفیت بزرگ اندیشکده ها در دولت ها و کشور غفلت اساسی شده است، افزود: استفاده از ظرفیت اندیشکده ها باید به ادبیات مشترک دولت تبدیل شود.

به همین دلیل ساماندهی اندیشکده های اقتصادی برای گسترش تعامل و ارتباط با بدنه دولت به ویژه وزارتخانه ها اهمیت اساسی دارد و باید با ایجاد یک ساختار تخصصی و گروه بندی اندیشکده ها، مسائل موجود به صورت موضوع محور ارائه شده و راهکارها و پیشنهادات این اندیشکده ها مورد بررسی قرار گیرد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: اقدامات بزرگی در زمینه ترانزیت، سرمایه گذاری، معدن و مسکن در دولت انجام شده است و باید از دیدگاه ها و نظرات به روز اندیشکده های دلسوز و دغدغه مند به عنوان یک کانون هوشمند در کشور استفاده شود تا این اقدامات کارشناسی و تدقیق شود و بهبود یابد.

مخبر فعال نبودن بخش خصوصی در کشور را یکی از نقص های جدی عنوان و تأکید کرد: در سالیان گذشته بخش خصوصی انگیزه کافی برای سرمایه گذاری در کشور نداشته و از اندیشکده ها انتظار می رود به عنوان حلقه میانی دولت و بخش خصوصی فعال شوند. همچنین اندیشکده‌ها باید نسخه عملیاتی در خصوص مسائل روز از جمله ارز، انرژی و مسکن در اختیار دولت قرار دهند و ما حتما از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد.

در این جلسه همچنین مدیران اندیشکده ها به تشریح و تبیین نظرات، رویکردها و دغدغه های خود در زمینه های مختلف از جمله دیپلماسی اقتصادی، اقتصاد دریا، شکاف مالیاتی، آسیب شناسی فعالیت ها و نهادهای ستادی دولت، اقتصاد دیجیتال، ناترازی انرژی، توسعه سواحل مکران، الگوهای تولید مسکن برای دهکهای پایین، امنیت غذایی، ترانزیت، هاب هوایی و توسعه معادن پرداختند و پیشنهادهای خود را ارائه کردند.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز