تهران ۹.۹۱° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
حجت‌الله عبدالملکی:

افزایش اشتغال و سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد با امضای تفاهم نامه همکاری ایران و عمان

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: امضای تفاهم‌نامه همکاری با عمان توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری را برای مناطق آزاد به دنبال دارد.
کد خبر: ۵۵۶۶۴

افزایش اشتغال و سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد با امضای تفاهم نامه همکاری ایران و عمان

از دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حجت‌الله عبدالملکی در دیدار با سفیر عمان، بر لزوم تسریع در فرایند عقد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین مناطق آزاد دو کشور تاکید شد.

وی با بیان اینکه برای توسعه مناطق آزاد مشترک میان دو کشور توافقات اولیه انجام و پیشرفت خوبی نیز صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: معتقدیم روابط تجاری دو کشور از رقم‌های فعلی می‌تواند بسیار بیشتر باشد و امضای تفاهم‌نامه مذکور در توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و عمان تاثیر ملموس و زیادی خواهد داشت.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه صادرات ایران به عمان در سال ۱۴۰۰ دو برابر مدت مشابه قبلی بوده است، گفت: همکاری مناطق آزاد دو کشور علاوه بر ایجاد زمینه برای سرمایه‌گذاران می‌تواند صادرات و واردات ایران و عمان را بسیار بیشتر از گذشته توسعه دهد و زمینه افزایش اشتغال و سرمایه‌گذاری در این مناطق را فراهم کند.

مشاور رییس جمهور با اشاره به ایجاد زیرساخت بانکرینگ (عملیات سوخت‌رسانی به کشتی‌ها و سایر شناورها در دریا) در منطقه آزاد قشم تصریح کرد: آمادگی داریم تا با ایجاد یک شرکت مشترک با منطقه آزاد خصب عمان این خدمات را در اختیار طرف مقابل نیز بگذاریم.

عبدالملکی با بیان اینکه گردش مالی صنعت بانکرنیگ در خلیج فارس بیش از ۲۰ میلیارد دلار است، تاکید کرد: می‌توان بخش مناسبی از این گردش مالی را در کشورهای عمان و ایران جذب کرد.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد قشم در حال برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بانکرینگ به کشورهای مختلف متقاضی و علاقه‌مند در این زمینه است، گفت: در عین حال اولویت ما تقسیم منافع با کشورهای همسایه نظیر عمان است.

سفیر عمان نیز در این دیدار از علاقه‌مندی کشورش برای تفاهم‌نامه همکاری میان مناطق آزاد میان دو کشور خبر داد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز