تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۱.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای کرمان

از سه شنبه شب در بعضی ساعات مه و کاهش دید و از روز پنجشنبه کاهش قابل ملاحظه دمای کمینه و یخبندان شبانه رخ خواهد داد.
کد خبر: ۵۵۶۶۵

صدور هشدار نارنجی هواشناسی کرمان

 

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، اداره کل هواشناسی استان کرمان هشدار نارنجی صادر کرد.

 براساس این اطلاعیه، از اواخر وقت روز دوشنبه ۲۶ دی ماه با ورود سامانه بارشی از غرب استان، موج جدید بارش‌ها آغاز و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

بیشترین شدت بارش روز سه شنبه و در غرب و جنوب غرب استان برآورد می‌شود. همچنین با توجه به استقرار هوای سرد، بارش برف در برخی مناطق غربی، شمالی و مرکزی دور از انتظار نیست.

در این اطلاعیه آمده است: از سه شنبه شب در بعضی ساعات مه و کاهش دید و از روز پنجشنبه کاهش قابل ملاحظه دمای کمینه و یخبندان شبانه رخ خواهد داد.

دمای سرد زمستانی تا اواسط هفته آینده در سطح استان کرمان حاکم خواهد بود. لذا شرایط برای ایجاد خسارت سرمازدگی در محصولات کشاورزی و باغی به ویژه در جنوب استان فراهم است.

شهرستان های کرمان، ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، رودبارجنوب، ریگان، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، صفاییه، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله زار، ماهان، منوجان، میانده جیرفت و نرماشیر از سامانه بارشی جدید متاثر خواهند بود.

اداره کل هواشناسی استان کرمان آبگرفتگی معابر، احتمال ایجاد رواناب، لغزندگی و احتمال کاهش شعاع دید در جاده ها، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه های کوهستانی را پیش بینی و توصیه کرده هم استانی‌ها از سفرهای غیر ضروری پرهیز، احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، عدم صعود به ارتفاعات، عایق بندی لوله های انتقال آب و سوخت، پاکسازی و لایروبی آبراهه ها و کانال های آب رسانی، مدیریت در مصرف انرژی را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز