تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

آغاز فروش مجدد ربع سکه در بورس از امروز

فروش مجدد ربع سکه از صبح امروز در بورس آغاز شده است؛ خریداران تا ساعت ۱۳ برای ثبت سفارش فرصت دارند.
کد خبر: ۵۵۶۶۶

آغاز فروش مجدد ربع سکه در بورس از امروز

همزمان با افزایش شدید حباب ربع‌سکه در بازار، بانک مرکزی نسبت به عرضه گسترده این قطعه سکه از ابتدای هفته در بورس کالا اقدام کرد.

در نخستین روز عرضه ربع سکه در بورس از 500 هزار قطعه سکه در نظر گرفته شده توسط بانک مرکزی، 2800 سکه فروش رفت.خریداران می‌توانند پنج روز کاری بعد از خرید سکه در بورس، به خزانه بانک‌های عامل مراجعه کنند و با ارائه اسناد مربوط به بورس، به‌صورت فیزیکی، معادل سکه‌های خریداری‌شده را تحویل بگیرند.

گفتنی است، در اولین عرضه گواهی سپردهربع سکه طلا در بورس کالا، 744 کد حقیقی موفق به خرید 2800 قطعه ربع سکه طلا به قیمت 7 میلیون و 200 هزار تومان شدند.

بانک مرکزی ابتدا مهلت فروش ربع سکه در بورس کالا را سه روز اعلام کرده بود؛ اما بعد از پایان فروش روز نخست در بورس، سخنگوی بانک مرکزی اعلام کرد در صورت وجود تقاضا مهلت فروشربع سکه در بورس تمدید خواهد شد.

باتوجه به تعطیلی روز گذشته بورس، امروز دومین روز فروش ربع سکه در بورس کالاست؛ در اطلاعیه ناظر بازار آمده است:«به اطلاع فعالان بازار گواهی سپرده کالایی می رساند جهت ثبت سفارش خرید گواهی سپرده کالایی نماد ربع سکه 0312رفاه(ن) (سکه0312ن06) متقاضیان خرید می بایست از ساعت 9:00 الی ساعت 13:00 روز جاری مورخ 1401/10/26،از طریق سامانه معاملات برخط و ایستگاه های معاملاتی، مشابه عرضه اولیه سهام به روش ثبت سفارش (Book Building) اقدام نمایند.»

 تمامی اشخاص حقیقی بالای 18 سال دارای کد ملی می‌توانند حداقل یک قطعه و حداکثر پنج قطعه سکه طلای ربع‌بهار آزادی را خریداری کنند.

تمامی متقاضیان خرید ربع‌سکه در مکانیزم حراج ناپیوسته شرکت می‌کنند وقیمت سکه عرضه‌شده بر این اساس، کشف می‌شود.

حداقل 1 قطعه و حداکثر 5 قطعه می‌توان خرید. خریداران ربع‌سکه در بورس حتماً باید آن را به‌صورت فیزیکی تحویل بگیرند و بعداً نمی‌توانند در بازار بورس بفروشند.

سفارشات ارسال‌شده باید مضربی از 100 باشد (هر 100 سفارش معادل یک ربع‌سکه) و ربع‌سکه‌های ‌تحویل داده‌شده به مشتریان بدون وکیوم می‌باشند.

برای خرید ربع‌سکه نیازی به کد معاملاتی بورس کالا ندارید و با همان کد بورسی اعم از بورس و فرابورس خود در سایت tsetmc.com یا در سامانه کارگزاری اقدام کنید.

این سکه دارای هزینه انبارداری و مالیات است. هزینه انبارداری، مبلغ یک‌هزار ریال روزانه به‌ازای هر قطعه سکه طلای ربع‌بهار آزادی است که این هزینه به‌عهده خریدار است و زمان تحویل کالا از خزانه باید با انباردار تسویه شود. مالیات بر ارزش افزوده نیز به‌میزان 9 درصد هزینه انبارداری محاسبه و به انباردار پرداخت می‌شود.

برای تحویل گرفتن ربع‌سکه از خزانه، مالک یا نماینده قانونی وی باید از تاریخ اول بهمن 1401 و پس ازهماهنگی با خزانه و دریافت نوبت دریافت کالا، در زمان نوبت مشخص‌شده، همراه با مدارک احراز هویت به محلی که هنگام اخذ نوبت توسط بانک اعلام خواهد شد، مراجعه کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز