تهران ۵.۹۹° كمينه ۵.۹۹°  بیشینه ۷.۷۹°
۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸

مُراقب کلاهبرداران کلاس‌های مجازی باشید، برای تخلیه حسابتان در کمین‌اند

بخشی از تبلیغات کلاس‌های آنلاین خصوصی، از سوی مُجرمان سایبری با هدف سوءاستفاده‌ مالی و اخاذی از شهروندان است.
کد خبر: ۵۵۷۰۴

مُراقب کلاهبرداران کلاس‌های مجازی باشید، برای تخلیه حسابتان در کمین‌اند

به گزارش معاصر و به نقل از ایرنا؛ رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) فرماندهی انتظامی اصفهان به شهروندان هشدار داد تا در زمان ثبت نام فرزندان خود در کلاس‌های خصوصی برخط(آنلاین)، مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران اینترنتی نیفتند.

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، روز دوشنبه به نقل از سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی افزود: با توجه به آلودگی هوا و تمهیدات دولت برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و تعطیلی مدارس، والدین نگران اُفت تحصیلی فرزندان خود و در نتیجه جبران عقب ماندگی درسی آنها از طریق ثبت نام در کلاس‌های خصوصی هستند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از تبلیغات کلاس‌های آنلاین خصوصی، از سوی مُجرمان سایبری با هدف سوءاستفاده‌ مالی و اخاذی از شهروندان است.

رئیس پلیس فتا اصفهان ادامه داد: در زمان ثبت‌نام در کلاس‌های تخصصی آنلاین، کلاهبرداران از کاربران می‌خواهد تا مبالغ ناچیزی را بعنوان پیش ثبت نام واریز کنند، سپس با هدایت آنان به صفحات و درگاه‌های جعلی، اطلاعات بانکی متقاضیان را سرقت و حسابشان را خالی می‌کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: جمع‌آوری اطلاعات شخصی و هویتی از دیگر موارد مجرمانه‌ای است که بدنبال آن شاهد اخاذی از خانواده‌ها یا دانش‌آموزان هستیم.

سرهنگ مرتضوی به خانواده‌ها توصیه کرد تا علاوه بر استفاده از روش‌های دیگر مانند کتاب‌ها و سی دی‌های آموزشی، برای تقویت سطح تحصیلی فرزندان خود از موسسات مُعتبر و شناخته شده، خدمات آنلاین مطالبه کنند و اطلاعات محرمانه و خصوصی خود و فرزندانشان را در اختیار کلاهبرداران نگذارند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی در میان بگذارند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز