تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
✍️ محمدحسین روانبخش

آنچه فیش حقوقی لو‌رفته نشان می دهد

کد خبر: ۵۵۷۵۸

آنچه فیش حقوقی لو‌رفته نشان می دهد

 

فیش حقوقی دختر یکی از اعضای شورای‌شهر تهران، هرچقدر که برای مردم آزاردهنده بود، برای مسئولان اهمیتی نداشت و به‌جز چند توجیه مضحک، چیزی درباره‌اش شنیده نشد. برای آنها این فیش هیچ مشکلی نداشت و مثل همه حقوقی‌هایی است که بقیه مسئولان و بستگان‌شان می‌گیرند.
به این نکات توجه کنید:

در این فیش حقوق پایه دختر ۱۹ ساله عضو شورای شهر ۴ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان است که نزدیک به حداقل حقوق قانون کار است، به اضافه بن کارگری ۸۵۰ هزار تومانی و کمک هزینه مسکن ۶۵۰ هزار تومانی. اگر این فیش منتشر نمی شد مادر او می‌توانست ادعا کند که دخترش هم مثل یک کارگر ساده حقوق می گیرد. عموم مسئولانی که حقوق‌شان بر اساس قانون است، همین وضعیت را دارند. یعنی پایه حقوقی مثل بقیه و اضافاتی که احتیاجی نیست مردم آن را بدانند!

در واقع حقوق برای این عزیزان در حد پیش غذاست. قسمت اصلی در ستون‌هایی که برای مردم عادی ناآشناست رخ می‌دهد. فیش این دختر گویای این واقعیت است: بهره‌وری ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، پاداش ۷ میلیون و ۶۰۰هزار تومان ( جالب است که پاداش تقریبا ۲ برابر پایه حقوق است)، اضافه کاری ۱۵۰ ساعت (یعنی ایشان روزی ۶ ساعت اضافه کاری کرده است. در واقع این دختر مظلوم روزی ۱۴ ساعت دارد برای شورای شهر کار می کند!) که می شود ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، حق جذب ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان. علاوه بر این روزهای تعطیل هم کار کرده است و دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم بابت آن می گیرد! هزینه موبایل، ایاب و ذهاب و ... سرجمع حقوق را به ۳۳ میلیون تومان رسانده است.

با این وصف شما تصور کنید اگر یک دختر ۱۹ ساله که مسئول دفتر مادرش است این قدر باید بهره وری و حق جذب و اضافه کاری و هزینه های مختلف بگیرد، یک مدیرکل، یک معاون محترم، یک مشاور ارجمند، یک مسئول چقدر باید از این حق و هزینه ها دریافت کند؟! آن وقت او وقتی فیش حقوقی این دختر 19 ساله را نگاه می کند احتمالا سری هم به حال تاسف تکان خواهد داد!

این چنین است که وقتی چنین فیشی افشا می شود، فقط مردم عادی، انهایی که بعد از ۲۰ سال کار کردن حقوق های زیر خط فقر می گیرند و با سیلی صورت خود را سرخ می کنند، تعجب می کنند.
مردم عادی و مسئولان ما از هم فاصله ندارند بلکه در دو جهان متفاوت زندگی می کنند!

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز