تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

دو اثر سینمایی ایرانی راهی جشنواره کیدز فرست آمریکا شدند

دو اثر سینمایی «لوپتو» و «بیرو» راهی نوزدهمین دوره جشنواره «کیدز فرست» آمریکا شدند.
کد خبر: ۵۵۷۷۲

دو اثر سینمایی ایرانی راهی جشنواره کیدز فرست آمریکا شدند

از روابط عمومی سازمان سینمایی سوره؛ انیمیشن بلند سینمایی لوپتو به کارگردانی عباس عسکری از محصولات مرکز انیمیشن سوره و فیلم سینمایی بیرو به کارگردانی مرتضی‌علی‌ عباس‌میرزایی، راهی نوزدهمین جشنواره بین المللی فیلم «کیدز فرست» آمریکا شدند.

نوزدهمین دوره این جشنواره از ۲۱ تا ۲۸ ژانویه ۲۰۲۳ برابر با ۱ تا ۸ بهمن ماه سال ۱۴۰۱ در شهر نیومکزیکو آمریکا برگزار می‌شود.

در این جشنواره که مختص کودکان و نوجوانان است؛ فیلم‌هایی از کودکان رنگین پوست، تغییرات آب و هوایی و محیط زیست، عدالت اجتماعی و آگاهی چند فرهنگی حضور دارد.

برخی از فیلم‌ها پیام‌های نشاط‌بخشی را برای کودکانی که سعی در کنار آمدن با همه‌گیری جهانی کرونا دارند، ارایه می‌دهند و برخی دیگر بینشی در مورد یک فرهنگ در سایر نقاط جهان ارایه داده و نشان می دهند که ما چقدر شبیه هم هستیم، حتی اگر سنت‌های ما بسیار متفاوت باشد.

انیمیشن سینمایی لوپتو که هم اکنون در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است؛ با تکنیک سه بعدی و برگرفته از قصه و فضایی کاملا ایرانی، در استودیوی فراسوی ابعاد توسط هنرمندان جوان کرمانی تولید شده است.

فیلم سینمایی بیرو نیز فیلمی به تهیه‌کنندگی مجید برزگر است که زندگی علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران را از دوران کودکی تا ورود به فوتبال حرفه‌ای‌اش را روایت می‌کند.

پخش بین الملل این دو فیلم بر عهده مرکز بین الملل سوره است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز