تهران ۱۰.۴° كمينه ۱۰.۴°  بیشینه ۱۰.۹۹°
۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
سخنگوی وزارت امور خارجه:

سپاه بزرگترین نهاد ضدتروریسم جهان است

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به تحرکات اخیر کشورهای اروپایی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت که سپاه بزرگنرین نهاد ضد تروریسم جهان است.
کد خبر: ۵۵۸۷۳

 

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تحرکات اخیر کشورهای اروپایی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت که سپاه بزرگنرین نهاد ضد تروریسم جهان است.

کنعانی در توییتر نوشت: رژیم آپارتاید اسرائیل بزرگترین هویت تروریستی سازمان یافته جهان، رژیم انگلیس بنیانگذار و رژیم آمریکا بزرگترین حامی آن است. علت خشم "کلوپ جهانی تروریستها" از سپاه روشن است؛ "سپاه بزرگترین نهاد ضدتروریسم جهان" است.»

پارلمان اروپا روز  پنج شنبه در اقدامی مداخله‌جویانه قطعنامه‌‌ای ضد ایرانی با عنوان «پاسخ به اعتراضات و اعدام‌ها در ایران» را به تصویب رساند.  متمم پیشنهادی مربوط به درج سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های اصطلاحا تروریستی اتحادیه اروپا که دیروز پس از رای‌گیری به این قطعنامه اضافه شده بود نیز در قالب این قطعنامه به تصویب رسید.

قطعنامه مذکور علاوه بر این شامل بندهای دیگری است که خواستار تحریم رئیس‌جمهور و دادستان کل ایران می‌باشد.

مفاد این قطعنامه ماهیت پیشنهادی دارند و شورای اروپا بایستی تصمیم نهایی را در خصوص اجرایی شدن آنها بگیرد. مصوبات شورای اروپا عموماً با رأی حداقل 15 کشور که دست‌کم 65 درصد جمعیت اروپا را نمایندگی می‌کنند تصویب می‌شود، اما در موارد حساس نظیر موضوعات سیاست خارجی، شورای اروپا عموماً بر اساس اجماع تمام اعضا تصمیم‌گیری می‌کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز