تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹

روند افزایشی آلودگی هوا طی پنج سال اخیر و مرگ سالانه ۴۵ هزار ایرانی

سالانه ۴۵ هزار مرگ ناشی از آلودگی هوا وجود دارد که در این میان هفت درصد مرده زایی است این در حالیست که ما به دنبال جوانی جمعیت هستیم.
کد خبر: ۵۵۹۵۶

روند افزایشی آلودگی هوا طی پنج سال اخیر و مرگ سالانه ۴۵ هزار ایرانی

به گزارس معاصر به نقل از ایسنا؛ رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوا نسبت روند افزایشی آلودگی هوا هشدار داد و گفت: سالانه ۴۵ هزار مرگ ناشی از آلودگی هوا وجود دارد که در این میان هفت درصد مرده زایی است.

دکتر محمد صادق حسن وند صبح امروز در مراسم رونمایی از بسته حمل و نقل پاک که با حضور شهردار تهران برگزار شد، گفت: برای اولین بار در تاریخ کشور پنج سال است که روند افزایش غلظت آلاینده‌ها را شاهد هستیم و تقریبا غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون افزایش شش برابری پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه دو سال است که شاهد برگشت دی اکسید گوگرد هستیم که این نشان می‌دهد وضعیت خوبی نداریم، گفت: سالانه ۴۵ هزار مرگ ناشی از آلودگی هوا وجود دارد که در این میان هفت درصد مرده زایی است این در حالیست که ما به دنبال جوانی جمعیت هستیم.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: پنج برنامه توسعه‌ای داشتیم که در همه آن‌ها تاکید شده است که هوای پاک حق مسلم است اما در هیچ کدام از این برنامه‌ها این حق به وجود نیامده است.

حسن وند در پایان گفت: اثر باد خیلی بیشتر از اقدامات مسئولان در کاهش آلودگی هوا بوده است این در حالیست که ۹۹ درصد مردم دنیا با آلودگی هوا مواجه هستند و حتی جمعیت زیادی از مردم آمریکا در محل‌هایی زندگی می‌کنند که هوا آلوده است اما روند آلودگی آن‌ها کاهشی است اما در کشور ما از سال ۹۷ روند افزایشی است و به نظر می‌رسد نیازمند اقدامات و مدیریت علمی فارغ از ایده‌پردازی‌های لحظه‌ای هستیم و انتظار می‌رود که مسئولان حقیقتا به فکر سلامتی مردم باشند و اقداماتشان علمی و بر اساس مطالعات و بر اساس هزینه - فایده باشد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز