تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶

کاخ‌سفید: کره‌شمالی همچنان به ارائه مهمات به روسیه ادامه می‌دهد

کره‌شمالی مهمات خود را در اختیار گروه واگنر که یک شرکت نظامی خصوصی روسی است، قرار داده است.
کد خبر: ۵۵۹۶۰

کاخ‌سفید: کره‌شمالی همچنان به ارائه مهمات به روسیه ادامه می‌دهد

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ یکی از مقامات کاخ سفید اعلام کرد که کره‌شمالی همچنان به ارائه مهمات به روسیه برای حمایت از جنگ مسکو علیه اوکراین ادامه می‌دهد که این موضوع نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی آمریکا با بیان این مطلب افزود: آمریکا اطلاعات خود را در خصوص ارسال مهمات کره‌شمالی به روسیه در اختیار پنل متخصصان شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص تحریم‌های پیونگ‌یانگ قرار داده است.

براساس این گزارش، این مقام آمریکایی پیشتر گفته بود که کره‌شمالی مهمات خود را در اختیار گروه واگنر که یک شرکت نظامی خصوصی روسی است، قرار داده است.

کربی که در جریان نشست هفتگی خود سخن می‌گفت، اظهار داشت: ما اقدامات کره‌شمالی را محکوم کرده و از این کشور می‌خواهیم تا ارسال تسلیحات خود به گروه واگنر را به سرعت قطع کند.

وی ادامه داد: همان‌طور که پیش از این نیز اعلام کردیم، انتقال تسلیحات و مهمات کره‌شمالی، نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است. بنابراین امروز ما اطلاعات خود را در زمینه این نقض‌ها در اختیار کمیته مخصوص شورای امنیت قرار خواهیم داد.

در اقدامی نادر، شورای امنیت ملی آمریکا همچنین تصاویر ماهواره‌ای از واگن‌های ریلی روسی را منتشر کرد که در روزهای ۱۸ و ۱۹ نوامبر بین روسیه و کره شمالی در حرکت بودند؛ کربی مدعی شد که حرکت این قطارها تحویل اولیه تسلیحات کره شمالی به شرکت روسی را اثبات می‌کند.

کاخ‌سفید: کره‌شمالی همچنان به ارائه مهمات به روسیه ادامه می‌دهد

این مقام شورای امنیت ملی آمریکا گفت که واشنگتن در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای دنبال کردن تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی ندارد، اما این موضوع را به عنوان یک گزینه همواره مدنظر قرار می‌دهد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز