تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۹.۷۹°
۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲

تعطیلی ادارات و مراکز آموزشی اصفهان فردا هم تمدید شد

بر اساس تصمیم کیمته اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان، امتحانات مدارس در روزهای شنبه و یکشنبه یکم و دوم بهمن‌ماه طبق برنامه قبل برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۹۶۲

تعطیلی ادارات و مراکز آموزشی اصفهان فردا هم تمدید شد

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا؛ براساس تصمیم کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان، دورکاری ادارات در اصفهان و در برخی شهرستان‌ها برای روز یکشنبه، دوم بهمن‌ماه تمدید شد.

منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام این خبر، اظهار کرد: در پی صدور هشدار نارنجی وضعیت هوا و استقرار توده هوای سرد و سنگین، پایداری جو و رطوبت بالا که سبب تشدید شرایط آلودگی هوا، انباشت آلاینده‌ها در روزهای گذشته و قرارگیری شاخص کیفیت هوای اصفهان و مناطق مجاور در شرایط ناسالم برای عموم شده است، با تصمیم این کمیته، همه ادارات و بانک‌ها در شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان، خمینی‌شهر، برخوار، مبارکه، زرین‌شهر و فولادشهر و نیز بخش‌های مرکزی شهرستان‌های شاهین‌شهر و نجف‌آباد و شهر سجزی برای دومین روز متوالی به‌صورت دورکار فعالیت کنند.

وی افزود: مراکز امدادی، خدمات‌رسان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه‌روزی کماکان در این ایام ارائه خدمت خواهند کرد.

شیشه‌فروش یادآور شد: طبق اعلام قبلی از مصوبات این کارگروه، یکشنبه دوم بهمن‌ماه مدارس و مراکز آموزشی در شهرستان‌های یاد شده به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شوند و امتحانات دانشگاه‌ها مطابق برنامه برگزار خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: طرح محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج و فرد در شهر اصفهان همچنان از درب منزل اجرایی خواهد شد و ضمن جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، متخلفان توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهند.

شیشه‌فروش اضافه کرد: فعالیت تمامی واحدهای صنعتی شناسایی شده در تشدید آلایندگی هوا ازجمله واحدهای تولید شن و ماسه، آجر و آسفالت با نظارت محیط زیست و به‌صورت موقت تعطیل اعلام شد.

وی افزود: مطابق با تصمیم این کمیته، ایستگاه‌های سلامت با هدف اطلاع‌رسانی، آموزش و ارائه خدمات مرتبط، در میادین بزرگ و پرترافیک شهرها توسط دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر استان استقرار خواهند یافت.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان توصیه کرد شهروندان ضمن اجتناب از حضور و انجام فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز و هسته‌های مرکزی و پرترافیک شهرها درصورت حضور در این اماکن حتما از ماسک استفاده کنند.

مدارس اصفهان فردا یکشنبه ۲بهمن هم مجازی است

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز گفت: طبق اعلام کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان کلیه دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی در شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان، خمینی‌شهر، برخوار، مبارکه، لنجان و نیز بخش‌های مرکزی شهرستان‌های شاهین‌شهر و نجف‌آباد و شهر سجزی فردا یکشنبه غیرحضوری است.

جلال سلمانی افزود: بر اساس تصمیم کیمته اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان، امتحانات مدارس در روزهای شنبه و یکشنبه یکم و دوم بهمن‌ماه طبق برنامه قبل برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: آزمون‌های المپیاد نیز در روزهای شنبه و یکشنبه طبق برنامه قبلی برگزار خواهد شد.

سلمانی تاکید کرد: آموزش‌های غیرحضوری از طریق پلتفرم‌های داخلی در طی این دو روز برگزار خواهد شد و نظارت بر برگزاری دقیق کلاس‌ها طبق برنامه درسی بر عهده مدیران محترم مدارس خواهد بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز