تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸

هشدار چامسکی در مورد خطر جنگ هسته‌ای در جهان

مسکو معتقد است که مناقشه اوکراین یک جنگ نیابتی است که توسط ایالات متحده و متحدانش علیه این کشور انجام شده است.
کد خبر: ۵۵۹۶۷

هشدار چامسکی در مورد خطر جنگ هسته‌ای در جهان

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ نوام چامسکی متفکر، زبان شناس و منتقد سیاسی برجسته آمریکایی گفت، خطر جنگ هسته‌ای و بی توجهی به محیط زیست جهان را به سقوط می‌کشاند ولی دولت‌ها هیچ کاری برای رفع این چالش‌ها انجام نمی‌دهند.

 چامسکی شنبه در مصاحبه‌ای، وضعیت جهان و محیط زیست را به خاطر مسائل جنگ و افزایش خطر هسته‌ای مطلوب ندانست و گفت: افزایش احتمال خطر جنگ هسته‌ای و بی‌توجهی کشورها به چالش محیط زیست، جهان را به سمت پرتگاه سوق داده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بشریت می‌تواند خودش را به سمت خود تخریب سوق دهد، افزود: در سال‌های اخیر ساعت نزدیکی بشر به آرماگدون (به اصطلاح نبرد نهایی حق و باطل در آخرالزمان ) و انقراض به نیمه‌شب نزدیک‌تر شده است و این ساعت انقراض حتی می‌تواند در چند روز اتفاق بیفتد.

به گفته این فیلسوف آمریکایی، نگرانی‌های اصلی بشریت «خطر فزاینده جنگ هسته‌ای» و «تهدید بسیار شدید و فزاینده تخریب آب و هوا» است. وی گفت دولت‌ها کاری برای برطرف کردن این مشکلات انجام نمی‌دهند.

اظهارات چامسکی پس از آن بیان شد که در اوایل این هفته دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه و رئیس جمهور پیشین این کشور گفت، کسانی که می‌خواهند مسکو را در اوکراین شکست خورده ببینند، این واقعیت را نادیده می‌گیرند که از دست دادن یک قدرت هسته‌ای ممکن است موجب آغاز یک جنگ هسته‌ای شود.

مسکو معتقد است که مناقشه اوکراین یک جنگ نیابتی است که توسط ایالات متحده و متحدانش علیه این کشور انجام شده است.

روسیه بارها گفته است که هرگز نباید جنگ هسته‌ای انجام داد، زیرا دکترین نظامی این کشور استفاده از سلاح اتمی را تنها در صورت تهدید موجودیت کشور مجاز می‌داند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز