تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲

آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی "تعطیلی مدارس" غیرقابل جبران‌تر از آلودگی هوا است

هزینه‌های دور شدن دانش‌آموزان از فضای تعاملی مدرسه به بهانه‌های مختلف، به مراتب عواقبی سنگین‌تر از هزینه جرم مندرج در قانون حمایت از کودکان دارد.
کد خبر: ۵۶۰۴۲

آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی

به گزارش معاصر به نقل از تسنیم؛ معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: هیچ تحقیق منسجمی درخصوص میزان مصونیت دانش‌آموزان غیرحضوری شده از عواقب عدم حضور در فضای مدرسه و کلاس درس به انجام نرسیده است بنابراین باید به فکر آسیب‌های جدی‌تر به کودکان در تعطیلی‌ها باشیم.

اصغر باقرزاده اظهار کرد: هزینه‌های دور شدن دانش‌آموزان از فضای تعاملی مدرسه به بهانه‌های مختلف، به مراتب عواقبی سنگین‌تر از هزینه جرم مندرج در قانون حمایت از کودکان دارد.

وی افزود: مدرسه «کانون فرهنگی محله» به دلیل کنترل آلودگی هوا یا در امان ماندن دانش‌آموزان از آسیب‌های هوای آلوده، همچنان تعطیل می‌شود در حالی که آسیب‌های اجتماعی، عاطفی، روحی و احتمالاً اخلاقی عدم حضور آنها در مدرسه، بسیار بیشتر و غیرقابل جبرانتر است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس قانون حمایت از حقوق کودکان، پدر و مادر، معلم، مدیر و هر فردی که با کودکان در ارتباط باشد و شاهد در معرض آسیب قرار گرفتن آنان باشد، بتواند مانع شود و کاری انجام ندهد مجرم شناخته شده و جرائمی برای او درنظر گرفته می‌شود.

باقرزاده بیان کرد: دور کردن دانش‌آموزان از فضای تعاملی و جمعی مدرسه و قرار دادن آنها در معرض آسیب‌های انکارناپذیر فضای باز مجازی در دادگاه وجدان همه ما جرمی سنگین‌تر از جرم مندرج در قانون حمایت از کودکان به حساب می‌آید. مسئولان آموزش و پرورش در تلاش هستند نهادهای تصمیم گیر مربوط را متقاعد کنند تعطیلی مدرسه نباید اولین راه حل برای رفع هر نوع مشکل اجتماعی و محیط زیستی باشد و این تعطیلی‌ها باید به کمترین میزان خود برسد.

وی گفت: هیچ تحقیق منسجمی درخصوص میزان مصونیت دانش‌آموزان غیرحضوری شده از عواقب عدم حضور در فضای مدرسه و کلاس درس به انجام نرسیده است بنابراین باید به فکر آسیب‌های جدی‌تر به کودکان در تعطیلی‌ها باشیم

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز