تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷

امیرعبداللهیان: امروز در اروپا احساسات بر عقلانیت حاکم است/اقدام متقابل می‌کنیم

هرچند ریاکاری خود را همچنان ادامه می‌دهند ولی برای ما در دستگاه دیپلماسی پیام دیپلماتیک و آن چیزی که روی زمین اتفاق می‌افتد مهم است و هر جا که حس کنیم منافع ملت در نقطه‌ای قرار دارد که تامین می شود، در آن چارچوب تصمیم می‌گیریم و عمل می‌کنیم.
کد خبر: ۵۶۰۴۶

امیرعبداللهیان: امروز در اروپا احساسات بر عقلانیت حاکم است/اقدام متقابل می‌کنیم

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ راستای توانمندسازی زنان، یکی از خروجی‌ها تشکیل صندوق مشترک نوآوری و شکوفایی است که بانوان تاثیرگذار در کشورهای مختلف در آینده هم به این مجموعه بپیوندند و صندوقی را داشته باشند که در جاهایی که نیاز است برنامه های نوآورانه انجام و ایده‌ها عملیاتی شود و صندوق مالی برای پشتیبانی باشد.

وی خاطرنشان کرد: نکته جالب اینجاست که به صورت نمادین هدایا و جوایزی به بعضی از بانوان تاثیرگذاری که هفته‌ها روی آنها کار شده بود اهدا شد و اینها انتخاب شدند. بخش اعظم آنها همان جوایز نمادین خود را به صندوق مشترک نوآوری و شکوفایی اهدا کردند.

امیرعبداللهیان درباره گفت وگوهای لغو تحریم‌ها گفت: مسیر تبادل پیام‌ها همچنان ادامه دارد اگر دقت کرده باشید در قطعنامه پارلمان اروپایی یک بندی را آورده بودند که باید از برجام عبور و اعلام کنیم که برجام دیگر اولویت ما نیست. چیزی که غربی‌ها در شعاری خود برای ایجاد تنش در ایران در ایام اغتشاشات به آن اشاره می‌کردند ولی در همین پارلمان احساسی اروپا این بند رای نیاورد به دلیل اینکه پیام‌ها در حال تبادل است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خبر جدیدی خواهیم شنید، افزود: اکنون در این برنامه نمی‌توانم با جزییات صحبت کنم اما در مسیر توافق گام‌هایی را تعریف کردیم که فکر می‌کنم در آینده نزدیک یکی از این گام‌ها عملیاتی خواهد شد و در عین حال در پاسخ به پیامی که آمریکایی‌ها به طور مستمر اعلام می‌کنند، چارچوبی را تعریف کردیم که بر اساس آن چارچوب کار را پیش می‌بریم.

وزیر امور خارجه گفت: معتقد هستیم صرفنظر از اینکه برجام چه مقدار می تواند تاثیر داشته باشد، چنانچه طرف مقابل آنگونه که در پیام ها از مسیر رسمی به ما می‌گوید و توافقاتی که با غرب دنبال می‌کنیم، اراده و نیت جدی وجود داشته باشد و منافع ما تامین شود، طرف‌های مقابل گزینه دیگری ندارند.

امیرعبدالهیان تصریح کرد: به همین دلیل در قطعنامه پارلمان اروپایی این بند حذف می‌شود و به همین دلیل آمریکایی‌ها که خیلی زودتر از سه کشور اروپا فهمیدند در پس اغتشاشات ایران خبری نیست و اتفاقی نخواهد افتاد، زودتر پیام دادند و تاکید و اصرار برای بازگشت به برجام دارند.

وی گفت: هرچند ریاکاری خود را همچنان ادامه می‌دهند ولی برای ما در دستگاه دیپلماسی پیام دیپلماتیک و آن چیزی که روی زمین اتفاق می‌افتد مهم است و هر جا که حس کنیم منافع ملت در نقطه‌ای قرار دارد که تامین می شود، در آن چارچوب تصمیم می‌گیریم و عمل می‌کنیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز