تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
رییس بانک مرکزی:

ذخایر ارزی کشور در دسترس است و هیچ محدودیتی برای تامین ارز نداریم

ذخایر ارزی در خارج از کشور در دسترس است و هیچ محدودیتی و مشکلی از بابت تامین ارز نداریم، گفت: ۳.۳ میلیارد دلار ارز با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تخصیص داده شد
کد خبر: ۵۶۰۵۱

ذخایر ارزی کشور در دسترس است و هیچ محدودیتی برای تامین ارز نداریم

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه ذخایر ارزی در خارج از کشور در دسترس است و هیچ محدودیتی و مشکلی از بابت تامین ارز نداریم، گفت: ۳.۳ میلیارد دلار ارز با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تخصیص داده شد.

 محمدرضا فرزین در برنامه تلویزیون در خصوص سیاست‌های ارزی جدید بانک مرکزی اظهار کرد: در این روزها فضای روانی و مجازی با دنیای واقعی متفاوت است و بر این اساس لازم است توضیحاتی ارایه کنم.

وی افزود بر اساس آمار ۹ ماهه امسال حساب کالایی کشور یعنی صادرات منهای واردات مثبت ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار است در واقع صادرات بیش از واردات بوده است.

فرزین ادامه داد: در ۹ ماهه امسال صادرات کشور ۷۳.۴ میلیارد دلار بود و ۳۱ درصد و مردان ۱۹.۶ درصد رشد داشت.

وی تصریح کرد: ذخایر ارزی کشور به دلیل پیشی گرفتن صادرات از واردات رسد داشته است و هیچ محدودیتی برای تامین ارز واردات نداریم.

رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: ذخایر ارزی در خارج از کشور در دسترس است و هیچ محدودیتی و مشکلی از بابت تامین ارز نداریم، گفت: ۳.۳ میلیارد دلار ارز با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تخصیص داده شد

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز